سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید خدارحمی-جواد

شهید جواد خدارحمی

نام پدر: عباس

تاریخ تولد: 8-1-1346 شمسی

محل تولد: مرکزی - شازند 

سرباز-مجرد

خدمه توپ

تاریخ شهادت : 19-10-1366 شمسی

محل شهادت : شلمچه -پدافندی

گلزار شهدا: استانه 

مرکزی - شازند

زندگی نامه:

شهید جواد خدارحمی‌ در هشتم فروردین ماه 1346 در روستای قلعه آقاحمید از توابع شهرستان شازند چشم به جهان گشود. دوران کودکی را سپری کرد و وارد دبستان شد. تا مقطع راهنمایی ادامه تحصیل داد و همراه پدرش در فعالیت کشاورزی نیز مشغول بود تا این که زمان پوشیدن لباس مقدس سربازی وی فرا رسید. خود را برای گرفتن دفترچه آماده به خدمت معرفی کرد و پس از آن عازم پادگان آموزشی و پس از پایان آموزش به عنوان پاسدار وظیفه به منطقه جنگی اعزام شد.

دوری فرزند برای مادر شهید خدارحمی‌ بسیار سخت بود چرا که کمتر از یک سال دو برادر بزرگوارش شهید شده بودند و هنوز داغ آن دو برادر برایش تازگی داشت ولی باید دوری جواد را تحمل می‌کرد و به خدا توکل داشت. شهید جواد نیز دلتنگ دو دایی مهربان خود بود. بعد از طی دوران آموزشی دست تقدیر وی را به محل شهادت دو دایی بزرگوارش یعنی شلمچه برد. حالا جواد حال دیگری داشت شاید در هنگام ماموریت در منطقه دنبال جای شهادت دایی خود را می‌گرفت و شاید هم طور دیگری می‌اندیشید.

نهایتاً جواد نیز در همان منطقه در نوزدهم دی ماه 1366 هنگام ماموریت به عنوان سرباز گردان توپخانه لشکر 17 هنگام بمباران زاغه مهمات دچار سوختگی شدید بدن شد و بر اثر جراحات ناشی از آن به شهادت رسید و روحش پرواز کنان کنار روح دو دایی شهیدش آرام گرفت و دوران دلتنگی به سر آمد. پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات