سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهیدمدافع حرم ذاکر حیدری گروه توپخانه 60 رسالت
گروه توپخانه 60 رسالت
شهیدمدافع حرم ذاکر حیدری
تولد:1343/9/10
روستای لله لو-ورزقان-اذربایجان شرقی
تاریخ شهادت:1395/8/9
مسئول هماهنگی پشتیبانی اتش در شمال حلب

محل شهادت : سوریه -شهر حلب

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بنده ذاکر حیدری هستم. دهم آذرماه سال ۱۳۴۳ در روستای لله لو و در یک خانواده مذهبی ، متوسط وتلاشگر متولد شدم. باید عرض کنم که زادگاهم منطقه ورزقان است و من این منطقه بسیار زیبا را همواره وطن مادری خودم میدانم و عشق خدمت به وطنم هرروز به من امیدی تازه تر می بخشد. دوره ابتدایی را در روستا و دوره راهنمایی و دبیرستان را در شهرستان ورزقان به اتمام رساندم. دوران فراموش نشدنی زندگی من از زمانی شروع می شود که دانش آموز سال دوم راهنمایی بودم که انقلاب اسلامی به اوج پیروزی خود رسید. چند سالی ازاوج دوران شیرین پیروزی انقلاب اسلامی و شکوهمند کشورمان نگذشته بود که متقارن با سال سوم نظریِ دوران تحصیلی اینجانب، جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان شروع شد . بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما هم در کنار سایر بزرگان در فعالیت‌های اجتماعی و عمومی که موردنیاز بود، شرکت می‌کردیم . در سال ۱۳۵۸حضرت امام (ره) دستور تشکیل بسیج را دادند و بنده نیز برحسب وظیفه و با توجه به نیاز تشکیل این سازمان ارزشمند در سال ۱۳۶۰ به عضویت بسیج درآمدم و در کنار سایر بزرگان به ایفای وظیفه محوله میپرداختم تا اینکه در سال ۱۳۶۱ به استخدام رسمی سپاه درآمدم.

البته قبل از اینکه وارد سپاه و بسیج شوم، در کنار تحصیل به فعالیت‌های ورزشی هم می پرداختم. ازجمله :رشته اصلی بنده دو و میدانی بود که توانستم چند بار در مسابقات شهرستان رتبه‌های اول و دوم را کسب کنم ودر کنار آن، فوتبال هم بازی می کردم و به کوهنوردی هم علاقه شدیدی داشتم. اما بعد از اصابت ترکش به پایم،دیگر نتوانستم مثل سابق ادامه دهم. ولی هنوز هم از فعالیت‌هایی که باعث آمادگی جسمانی می شود دریغ نمی کنم، زیرا معتقدم که عقل سالم در بدن سالم است. بعدازاینکه وارد سپاه شدم جهت مأموریت سه ماهه به منطقه کردستان اعزام شدم و در آن سه ماهی که به این منطقه اعزام شده بودیم با توجه به نیازی که بنده و هم رزمان و همچنین فرماندهان احساس می کردند، وظایفی را بر عهده داشتیم. نهایت این امر باعث شد که تا زمان پذیرش قطعنامه در سال ۱۳۶۷ ، با مسئولیت‌هایی ازجمله:

رئیس قبضه،

دیده بان توپخانه،

  همچنین فرمانده گردان،

فرمانده عملیات توپخانه لشکر عاشورا،

و نهایتاً رئیس ستاد توپخانه عاشورا در خدمت رزمندگان باشیم. 

 بعد از پذیرش قطعنامه وارد کردستان شدیم و در خدمت سرلشکر شهید احمد کاظمی که فرمانده وقت قرارگاه حمزه سیدالشهدا بود به ادامه خدمت به عنوان افسر تخصصی قرارگاه و همچنین مسئول عملیات گروه ۶۰ رسالت تا سال ۱۳۷۵ پرداختیم. بعدازآن به عنوان مسئول و همچنین جانشین گروه ۶۰ رسالت تا سال ۱۳۸۰ انجام وظیفه نموده و در سال ۱۳۸۰ به مرکز اطلاعاتی ۱۴ معصوم به عنوان مسئول طرح و بررسی منتقل شدم و بعد از مدتی به عنوان سرپرست مرکز ۱۴ معصوم انجام وظیفه نمودم . بعد از خدمت چندساله در این سمت، به سپاه عاشورا منتقل شدم و به عنوان مسئول عملیات سپاه عاشورا در خدمت رزمندگان و بسیجیان دلاور سپاه عاشورا بودم تا این اواخر که به خاطر مسائل انتخابات بعد از ۳۳ سال خدمت، در خردادماه استعفا دادم و الآن هم عرصه خدمت را عوض کردم و به عرصه انتخابات و سیاست آمدم تا از این طریق خدمت بی منتی را برای اهالی شهرستان ورزقان انجام دهم. 

وصیت نامه سردار شهید ذاکر حیدری:

یاالله یاالله یاالله

خدایا تو را شاکرم که به بنده توفیق دادید تا همیشه جهت کسب رضایت شما قدم بردارم و اکنون که مجددا توفیق حضور در جهاد مقدس را پیدا کرده ام هزاران مرتبه به درگاه شما سپاسگزارم و از درگاه ربوبیت خواستارم که به اینجانب توفیق دهی تا همیشه در راستای رضایت حق قدم بردارم همچنانکه در طول این مدت این توفیق به اینجانب ارزانی گردید تا در راه تو آبرومند شوم. و از همسر مهربانم نیز عاجزانه تقاضا دارم که با عزت و شوکت به زندگیشان اهمیت دهند مثل گذشته که عزتمندانه زندگی کردید و با قناعت آبرودار حقیر شدید. به تربیت دختر کوچکم نیز مثل سایر بچه ها اهمیت دهید که انشاالله اجرتان با حضرت زینب(س) خواهد بود و به فرزندام نیز توصیه دارم که همیشه کانون خانواده را گرم نگه داشته و در همه حال خداوند بزرگ را حاضر و ناظر بدانید و نسبت به تربیت فرزندانتان اهمیت دهید. در مسایل اجتماعی نیز همیشه جانب حق را محترم شمارید و از همه اقوام و خویشان نیز طلب حلالیت دارم. همیشه خداوند را برای خودتان پشتیبان بدانید و به غیر از آن به کسی امیدوار نباشید که بهترین یاور خدای بزرگ است. خداوند یار و یاورتان باد انشاالله خداحافظ ذاکر حیدری . ۹۵/۱/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات