سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید هادی-علی اکبر
شهید علی اکبر هادی
نام پدر: نصرت الله
تاریخ تولد: 1-11-1348 شمسی
محل تولد: لرستان - الیگودرز 
پاسداروظیقه
مجرد
خدمه توپ
تاریخ شهادت : 13-7-1367 شمسی
محل شهادت : دره شهر 
گلزار شهدا :مرکزی
 لرستان - الیگودرز

سال 1348 در شهرستان الیگودرز میان خانواده ای متدّین ، کودکی چشم به جهان هستی گشود که عشق به علی (ع) پدر را بر آن داشت تا نام زیبای «علی اکبر» را برای او انتخاب کند.

خانوادۀ زحمتکش و سادۀ هادی با مهربانی و محبت، کودکک نورسیده را در میان گرفتند و به تربیت او به آداب و سنن ناب محمدی (ص) همت گماشتند. دورۀ ابتدایی را در دبستان خواجه نصیرالدین آغاز و توانست مدرک پنجم ابتدایی را کسب نمابد. آنگاه به دلیل پاره ای مسائل از ادامۀ تحصیل منصرف و در یک کارگاه نمک کوبی مشغول به کار شد و با تلاش و علاقۀ فراوان ادامه کار داد.

علی اکبر، در محیط خانه فردی مهربان و دلسوز و در کوچه و محله نیز با اطرافیان همراه و همدل بود. در رفتار و کردار چنان عمل می کرد که کسی از دست و زبان او آزار نبیند و در سلام کردن به دیگران همیشه پیشقدم می شد. اُنس زیادی با شهید عظیم صادقی - پسر عمۀ ایشان - داشت و بیشتر اوقات خود را با وی می گذراند. با ثبت نام در پایگاه مقاومت بسیج به خیل سرافراز سربازان امام زمان (عج) درآمد. در یکی از بمبارانهای هوائی دشمن در شهرستان الیگودرز دچار سوختگی شدید شد و چندین ماه در بستر بیماری ماند.

پس از بهبودی به ستاد اعزام رفت و با دریافت برگ آمادۀ به خدمت، لباس مقدس سربازی را به همراه شهید عظیم صادقی پوشید و راهی مناطق نبرد حق علیه باطل شد. در طول حضور در جبهه، توفیق شرکت در عملیات والفجر 5 و مرصاد را بدست آورد.

13/7/1367 در حالیکه به همراه تعدادی از همرزمان خود از دره شهر ایلام به سوی منطقۀ عملیاتی مرصاد راهی شده بودند، اتوبوس حامل آنان دچار سانحه شد و در کنار جمعی از یاران صمیمی خود به لقای حق پیوست و افتخار شهادت در راه دین و میهن را نصیب خود ساخت. پیکر مطهرش به زادگاهش منتقل و به خاک سپرده شد.http://shahidaligodarzy.blogfa.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات