شهید محمدعلی کرباسی

نام پدر:حیدرعلی

تاریخ تولد:1339/9/2شمسی

محل تولد:اصفهان-نجف اباد

پاسدار-متاهل

رئیس گروه جنگ افزار

تاریخ شهادت:1367/2/22شمسی

محل شهادت:اصفهان

در هنگام ازمایش موشک

گلزار شهدا:نجف اباد

قطعه3-ردیف9-شماره19

اصفهان

راوی:مجید میزبان

22 اردیبهشت1367 طبق معمول همیشه، برای تخلیۀ مواد منفجرۀ سرجنگی و آماده سازی آن برای آموزش چهار نفری به خاک‌ریز کنار پادگان رفته و شروع به کار کردیم. حین کار، با کرباسی شوخی کرده و به او گفتم: «تو دو دختر داری، حیف است شهید شوی و... .» او سکوت کرده بود و با قیافه‌ای آرام فقط نگاهم می‌کرد. خجل شدم؛ زیرا احساس کردم با نگاهش می‌گوید که دلواپس نباش. همان خدایی که در نبود من، دخترانم را به سلامت به دنیا آورد، از این به بعد هم در نبود من نگه‌دارشان خواهد بود. در همین تصور بودم که ناگهان هوا تیره و تار شد و اشیایی مثل کلوخ و تکه‌های پارچه و... آرام آرام از آسمان فرود آمدند. پس از چند لحظه به خود آمدم. با روشن شدن هوا متوجه شدم که اثری از سرجنگی نیست، فقط پیکر بی‌جان و تکه‌تکۀ شهید علی گرامی در محل به چشم می‌خورد. از غفوری نیز خبری نبود و خبری هم نشد. کرباسی به حالت سجده روی خاک افتاده بود. به سختی نفس می‌کشید و....