سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید علی عجم فرمانده توپخانه لشگر 5 نصر

شهید علی عجم

نام پدر: حجی اسمعیل

فرمانده توپخانه 5 نصر

تاریخ تولد: 1-10-1338 شمسی

محل تولد: زیبد -گناباد

تاریخ شهادت : 8-12-1362 شمسی

رجعت پیکر : 12-1373

محل شهادت : 

گلزار شهدا: زیبد 

خراسان رضوی - گناباد










شهید  علی عجم  – فرزند اسماعیل و صغری  –   در تاریخ 1/10/38  در روستای زیبد  از توابع شهرستان گناباددر خانواده ای کشاورز و متدین پا به عرصه ی وجود نهاد   .  
علی  دوران ابتدایی را در زادگاهش  گذراند و برای ادامه تحصیل راهی گناباد شد و موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته اقتصاد از دبیرستان  آیه ا... طالقانی  گردید .
اوقات فراغت خود را یا به مطالعه می‌پرداخت و یا به کمک پدرش می‌شتافت . از قدرت تحلیل بالای مسائل روز برخوردار بود . در زمینه مطالعاتی خود نوشته بود که زمینه‌های اقتصاد و مکتب اسلام شهید مطهری و دکتر شریعتی مورد علاقه اوست. ساده زیستی و مقید در بجا آوردن صله رحم از جمله ویژگیهای بارز شهید بود . 
دوران  قبل از انقلاب ،در حین همکاری نزدیک با حاج شیخ علی عجم (نماینده مردم شهر) و روحانیون مبارز روستا ،‌فعالیت گسترده و مؤثری در پخش اعلامیه و نوارهای سخنرانی حضرت امام (ره) داشت . با پیروزی انقلاب اسلامی ،‌در حزب جمهوری اسلامی ثبت نام کرد اما فرصتی برای انجام فعالیت پیدا نکرد. دوران مقدس سربازی را در مشهد و سپس در سر پل ذهاب و گیلان غرب به اتمام رساند .
وی به مدت 8 ماه مسئولیت روابط عمومی و ارتباطات سپاه گناباد را به عهده داشت . 
با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، به عنوان فرمانده گردان توپخانه لشکر 5 نصر به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد و پیکر پاکش پس از 11 سال دوری از وطن در اسفند ماه سال 73 در زادگاهش به خاک سپرده شد .  
شهید علی عجم در سن 21 سالگی ازدواج کرد که حاصل این پیوند مقدس یک فرزند دختر است .














































































نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."



طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات