سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید ابراهیمی-سیدمحمدعلی
شهید سیدمحمدعلی ابراهیمی پورفرسنگی
نام پدر: سیدعباس
تاریخ تولد: 12-1-1341 شمسی
محل تولد: کرمان 
پاسدار-متاهل
تاریخ شهادت : 29-10-1365 شمسی
محل شهادت : شلمچه-کربلای5
گلزارشهدا:سراسیاب فرسنگی
کرمان

مروری بر زندگی شهید سیدمحمدعلی ابراهیمی

شهید سید محمدعلی

سیدمحمدعلی در عملیات‌های والفجر ۱و۳و۴ بعنوان بیسیم‌چی، در عملیات خیبر به عنوان مسئول بی‌سیم، در عملیات‌های والفجر ۸ و بدر معاون مخابرات لشکر 41 ثارالله و در کربلاهای ۱و۴و۵ به‌ عنوان مسئول مخابرات انجام وظیفه کرد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدعلی ابراهیمی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان برابر با اردیبهشت ۱۳۴۱ متولد شد. پس از طی دو سال دوران دبستان را در دبستان آل مظفر سرآسیاب فرسنگی آغاز کرد و این دوران را با موفقیت تمام به پایان رساند. دوران راهنمایی را در مدرسه ایران بانو (شهید نمازیان فعلی) آغاز کرد.

مسئول مخابرات 19 ساله سپاه زاهدان

تحصیلات دبیرستانی خود را در حالی آغاز کرد که از نظر بلوغ فکری پیشرفت‌هایی داشت و مستعد پذیرش صفات حسنه و نیکویی بود . این روحیه را با قدرت و اراده آهنین مردمی که در خیابان‌ها و کوچه‌ها جهت برچیدن حکومت طاغوت زاهپیمایی داشتند تقویت کرد و جهت فراگیری مهارت‌های فنی وارد هنرستان علامه اقبال شد. سال دوم هنرستان را همراه با پیروزی انقلاب اسلامی به پایان رساند و همگام با رشد فرهنگی جوانان انقلاب در کلاس قرآن که توسط یکی از دبیران همان مدرسه دایر شده بود شرکت کرد و مورد تشویق و تحسین قرار گرفت.


خردادماه سال ۱۳۵۹ دیپلم گرفت و  وارد سپاه شد. پس از سه ماه دوره آموزشی و رزمی عضو دائم سپاه کرمان شد. در اوایل سال ۱۳۶۰ به عنوان مسئول مخابرات سپاه زاهدان به مدت ۶ ماه به منطقه سیستان و بلوچستان رفت و سپس به کرمان بازگشت.

انصراف از حضور در خارج از کشور

همزمان با عملیات «والفجرمقدماتی» در منطقه غرب،همانند سربازی فداکار در جبهه حاضر شد و علت حضور خود را در جبهه خدمت به اسلام و دفاع از حریم مسلمین و میهن اسلامی که مورد تجاوز وحشیانه صدامیان و ایادی امپریالیسم قرار گرفته بود می‌دانست و حتی قبل از حضور در جبهه از طرف واحد مخابرات سپاه به اتفاق تنی چند از دوستان به مدت 6 ماه جهت ادامه تحصیل در رشته مخابرات به تهران فرستاده شدند. قرار بود که با پایان یافتن این دوره مقدماتی جهت تکمیل تحصیلات خود به خارج از کشور بروند.

اما سید محمدعلی از رفتن امتناع ورزید و به همان 6 ماه مقدماتی اکتفا کرد. وقتی از و سوال شد چرا به خارج نرفتی؟ گفته‌ بود:« شاید عمر من کفاف نکند تا پس از اتمام آن دوره به کشورم خدمت کنم تا همین اندازه که می‌دانم وظیفه دارم خدمت کنم.» او با وجود فعالیت در حوزه مخابرات و بی‌سیم، حتی در درگیری‌های مسلحانه خطوط مختلف شرکت می‌کرد و بسیار مثمرثمر بود. به همین دلیل تا تصدی مسئول مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله پیش رفت و با همین سمت لباس زیبای شهادت را بر تن کرد.

شهید محمد علی ابراهیمی پور


در عملیات‌های والفجر ۱و۳و۴ به عنوان بی‌سیمچی، در عملیات خیبر به عنوان مسئول بی‌سیم، در عملیات‌های والفجر ۸ و بدر به عنوان معاون مخابرات لشکر و در کربلاهای ۱و۴و۵ به عنوان مسئول مخابرات انجام وظیفه کرد. چندین بار قبل از شهادت، زخمی شده بود وهنوز بهبودی کامل نیافته به جبهه باز می‌گشت ودرست قبل از شهادتش در کربلای ۵  نیز از ناحیه پا زخمی شده بود و با همان وضعیت در عملیات شرکت کرد وشربت شهادت نوشید.

حنظله شهدا در محله سرآسیاب کرمان

کرمان - ایرنا - سردار شهید سید محمدعلی ابراهیمی مسوول مخابرات لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس در محله سرآسیاب فرسنگی کرمان به حنظله شهدا معروف است.

مسوول معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه ثارالله استان کرمان این مطلب را می گوید و می افزاید: شهید بزرگوار ابراهیمی چهره بسیار زیبایی داشت به گونه ای که رنگ یک چشم وی آبی و رنگ دیگری سبز بود.


سرهنگ پاسدار محمدرضا کارنما روز شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری یادواره شهدای مخابرات و بی سیم چی در کرمان به خبرنگاران گفت: شهید ابراهیمی سال 1341 در محله سرآسیاب فرسنگی کرمان متولد شد.


وی اظهار کرد: این شهید همواره لبخند به لب داشت و به این خصوصیت شناخته شده بود.


وی گفت: شهید ابراهیمی پس از مجروحیت در عملیاتی در بیمارستان کرمان درمان بستری می شود آنجا یکی از دوستان شهیدش را خواب می بیند و از او می پرسد چرا من شهید نمی شوم و او می گوید چون ازدواج نمی کنی.


کارنما ادامه داد: شهید ابراهیمی بعد از این ماجرا ازدواج کرد و چهار ماه و نیم بعد از ازدواجش شهید شد لذا در محله سرآسیاب فرسنگی کرمان به حنزله شهدا معروف است.


وی دلاوری و نترس بودن را از ویژگی های این شهید ذکر کرد و گفت: شهید ابراهیمی با وجود فعالیت در حوزه مخابرات و بی سیم حتی در درگیری های مسلحانه خطوط مختلف شرکت می کرد و سرانجام در عملیات کربلای پنج شهید شد.


وی بیان کرد: در جریان برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا در سال 1376 مسوول جمع آوری آثار و خاطرات شهدا نزد مادر شهید ابراهیمی می رود و وسایل شهید را می خواهد.


کارنما گفت: شهید بزرگوار شب به خواب مادرش می آید و می گوید چرا فانوسقه مرا به فلانی ندادی و نشانی دقیق آن را در منزل می دهد که مادر شهید صبح فردا فانوسقه را تحویل آن مسوول می دهد.


وی درباره کتاب 'برای دیدنم ماه را نگاه کن' که قرار است در یادواره شهدای مخابرات و بی سیم چی لشکر 41 ثارالله رونمایی شود گفت: نام این کتاب برگرفته از خاطرات همسر شهید ابراهیمی قبل از شهادت ایشان و جمله ای است که شهید به همسرش می گوید.


مسوول معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه ثارالله استان کرمان، اضافه کرد: این کتاب روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در جوار مرقد مطهر شهید در محله سرآسیاب فرسنگی کرمان رونمایی و قبل از آن با مادر شهید دیداری انجام می شود.


وی گفت: رزمندگان استان کرمان در زمان عملیات بیت المقدس که به آزادسازی خرمشهر منجر شد در قالب تیپ ثارالله حضور داشتند و نیروهای مخابرات و بی سیم چی نیز ابتکارات خوبی را برای انجام ماموریت ها و عملیات به کار گرفتند.


حنظله جوانی که در شب ازدواج خود با وجودی که پیامبر (ص) فرمودند در جنگ شرکت نکند، به سبب ایمان قوی، تحمل دوری از پیامبر (ص) و اصحاب را نداشت و هنگامی که در حجله عروسی بود، عازم جبهه جنگ احد شد و به فیض شهادت نایل آمد و پیامبر در مورد این شهید بزرگوار فرمودند شهید حنظله غسیل الملائکه است.ک/2


 


وصیتنامه شهید  سید محمد علی ابراهیمی


پروردگارا از تو تمنا دارم هر آنجه که بعنوان وصیت می نویسم فقط برای رضای تو باشد. پروردگارا از تو می خواهم عاجزانه که ما را از آنان قرار دهی که برای مقام قرب و دوستی خود انتخاب نموده ای ومشتاق لقایت و خشنود به رضایت گردانیده ای و نعمت دیدارت را عطا و برای مقام رضایت برگزیده ای.


خداوندا، اگر چه گناهانم زیاد است ولی رحمت تو بزرگ و اگر چه اهلیت رسیدن به رحمت تو را ندارم ولی رحمت تو اهلیت رسیدن به من را دارد چرا که تو ارحم الراحمینی.


خداوندا چه نعمتها دادی که نه قدرش را دانستم و نه لیاقتش را دلشتم و نه آنها را شکر کردم و ای خدای مریم ورحیم مرا ببخش که این همه تاسپاسی کردم و کفران نعمت کردم.


خداوندا ، اگر چه لیاقت پاسداری را ندارم ولی ای خدای کریم از بدو زندگی تو خودت کمکم کردی و راهت را نشانم دادی . خودت مرا وارد سپاه کردی خودت دستم را گرفتی و به جبهه آوردی و خودت آبرویم را حفظ کردی و حال از تو می خواهم ای ربِ ودود در این لحظات آخر که چیزی به عملیات نمانده باز هم رحمتت را برمن نازل کنی و مرا عاقبت بخیر بگردانی.


پدر و مادر عزیزم: ای کسانی که به شادیم شاد بودید و با ناراحتیم غمگین . از از شما می خواهم عاجزانه و خاضعانه که این فرزند ناقابل خود را حلال کنید و ببخشید . من در مقابل محبت های شما نه زبان تشکر دارم و نه زبان سپاسگذاری ، فقط  از خدا می خواهم که به شما در مقابل این همه محبت اجر عنایت فرماید.


همسر عزیز و مهربانم ، ای کسیکه در این زمان کمِ زندگی بامن خیلی سختی کشیدی و رنج خوردی . از تو می خواهم که مرا ببخشی و حلال کنی و همواره در زندگی صابر وشکیبا باشی و با بی صبری اجر خود را ضایع نکنی که خداوند با صابران است و بازگشت همه بسوی اوست.


امت حزب الله و رزمندگان، از شما درخواست دارم که صحبت های امام امت را باجان و دل بشنوید و به آنها عمل کنید که سعادت شما در این است و جبهه ها را محکم نگه دارید و برای فرج حضرت ولی عصر (عج) دعا کنید که اگر این دعا مستجاب گردد تمام دعاهای ما مستجاب می شود بدانید که دنیا محل کشت و آخرت محل برداشت است. نکند که دنیاتان را آباد و آخرت را خراب کنید چرا که عاقبت همه شما ختم به آخرت است و دنیا وسیله ای باشد برای رسیدن به کمالات انسانی نه هدف.


 بدانید که زندگی همچون ابرهای پراکنده تمام می شود .به وصیت شهدا عمل کنید که این وصیت تمامی شهداست.در آخر از هر کسی که تهمتی یا غیبتی زده ام تمنا دارم که مرا ببخشند و هم متقابلا می بخشم و خداوندا تا مرا نیامرزیدی از این دنیا مبر و فرج حضرت ولی عصر (عج) را نزدیک و نایب برحقش را سلامت بدار.


کتاب

کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، همزمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی و در حاشیه برگزاری یادواره بزرگ سرداران و شهدای مخابرات بی سیم چی، مراسم معنوی رونمایی از کتاب تازه انتشار یافته "برای دیدنم ماه را نگاه کن" پیرامون زندگی سردار شهید سیدمحمد علی ابراهیمی مسئول مخابرات لشکر 41 ثارالله در جوار مرقد منور این شهید بزرگوار واقع در گلزار مطهر شهدای سرآسیاب فرسنگی کرمان با حضور مادر و خانواده شهید و خانوده های معظم شهدا منطقه و جمعی از مسئولان ، فرماندهان و همزرمان و مردم شهید پرور سرآسیاب فرسنگی برگزار گردید.

 

سردار شهید سیدمحمدعلی ابراهیمی در سال 41 در خانواده ای متوسط و کشاورز در سرآسیاب فرسنگی کرمان متولد و پس از مبارزات و پیروزی انقلاب به جمع سبزپوشان حریم ولایت پیوست و در مخابرات لشکر پیروز 41 ثارالله مراحل رشد و ترقی را پیموده و بعد از عملیات کربلای یک و شهادت سردار شهید حاجبی به عنوان مسئول مخابرات لشکر 41 ثارالله منصوب گردید و بالاخره در عملیات کربلای 5 شهید شد.

 

هنوز چند ماه از ازدواجش نمی گذشت که به سوی معبود خویش پرگشود و به خیل شهیدان ثاراللهی دیار کریمان پیوست.

 

کتاب "برای دیدنم ماه را نگاه کن" مجموعه ای از خاطرات و زندگینامه سردار شهید سیدمحمدعلی ابراهیمی است که توسط خانم شهین تاج الدینی و توسط مرکز حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و بسیج سپاه ثارالله استان کرمان در 168 صفحه به زیور طبع آراسته شده است.

 

گلزار مطهر شهدای سرآسیاب فرسنگی در جنوبشرق شهر کرمان به صورت مسقف و متبرک به وجود ده ها شهید والامقام منطقه به عنوان مرکزی فرهنگی و مذهبی مورد توجه و احترام اهالی می باشد و محل برگزاری بسیاری از مراسم و برنامه های ملی و اعتقادی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات