شهید محمود آتشگر     

 نام پدر : احمد     

تاریخ تولد:28-6-1345شمسی

    محل تولد:قزوین

پاسدار وظیفه
مجرد

دوم راهنمایی

محل خدمت : 17 امام صادق(ع)
تیپ توپخانه 63 خاتم(ص)

  تاریخ شهادت : 11-11-1365شمسی 

  محل شهادت : شلمچه 

عملیات: کربلای5

   گلزارشهدا:قزوین

محمود آتشگر، بیست و هشتم شهریور ۱۳۴۵، در شهر قزوین به دنیا آمد، پدرش احمد، کارگر کارخانه بافندگی بود، مادرش عفت‌الملوک نام داشت، تا دوم راهنمایی درس خواند و کارگر بود.
این شهید بزرگوار به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت، یازدهم بهمن ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و کمر، شهید شد و مزار او در گلزار شهدای شهر قزوین واقع است.


عفت‌الملوک رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به بیان خاطرات فرزند شهیدش پرداخت که در پی می‌آید. محمود که هجده سالش شد، به من گفت می‌خواهم به خدمت سربازی بروم.

گفتم: حالا که برادرت سربازی است، صبر کن او بیاید، بعد تو برو! ولی قبول نکرد و مرتب اصرار داشت که زودتر برود. من هم وقتی دیدم به هیچ صراطی مستقیم نیست، شناسنامه‌اش را برداشتم و مخفی کردم.

حدود 3 ماه نتوانست شناسنامه‌اش را پیدا کند بعد از آن آمد با زبان‌های مختلف قصد قانع کردن مرا داشت. می‌گفت: مادر اجازه بده من بروم سربازی، قول می‌دهم زود پایان خدمتم را بگیرم و بیایم، مادر قول می‌دهم که به جبهه نروم، مادر اگر خدمت سربازی نروم، عروسی هم نمی‌توانم بکنم.

آنقدر از این حرف‌ها زد تا خلاصه رضایت مرا گرفت و رفت. آخرین بار که پانزده روز به او مرخصی دادند، خیلی خوشحال بودم، اما این خوشحالی چند روز بیشتر دوام نداشت، بعدش آمد و گفت: مادر من باید بروم.

گفتم: هنوز پانزده روز مرخصی‌ات که تمام نشده است؟ گفت: مادر من سرباز هستم و جایم در جبهه‌هاست. خلاصه او رفت و چشم‌های مرا هنوز هم باز گذاشته است و این آخرین وداع من با پسرم بود.

سرباز شهید محمود آتشگر 28 شهریور ماه 45 در قزوین به دنیا آمد و یازدهم بهمن ماه 65 در شلمچه،عملیات کربلای 5 بر اثر اصابت ترکش به سر و کمر به شهادت رسید و مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

پدر شهید محمود آتشگر احمد نام داشت که کارگر کارخانه بافندگی بود، این شهید بزرگوار تا دوم راهنمایی تحصیل کرد و کارگر بود که به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت.