سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید آقا هادی-موسی

شهید موسی آقاهادی
نام پدر:محمدعلی
تاریخ تولد:14-7-1342
محل تولد:آبادان
دیدبان
تاریخ شهادت:1361/2/16
عملیات بیت المقدس
گلزار شهدا: بهشت رضا(ع)
خوزستان - آبادان

پدرشان می گویند: قبل از رفتنش به جبهه به ایشان گفتم: شما بمان و به تحصیل ادامه بده یک جمله ای گفت که من هیچ گاه یادم نمی رود و هر وقت یادم می آید متاثر می شوم گفت: اگر قرار است اینها که آلوده زن و بچه هستند نروند جبهه، ما هم که زن و بچه نداریم بمانیم ، دشمن بی رحمانه دارد می آید جلو پس چه کسی باید اینها را به سزای اعمالشان برساند اگر ما به جبهه نرویم شما هم نروید می دانی آخرش چه می شود، ما گرفتاریمان از شما کمتر است بایستی برویم و جلو دشمن بایستیم

شهید موسی آقا هادی فرزند  محمدعلی   متولد 1342 آبادان می­باشد پدرش اهل خمینی ­شهر بود که سال 1352 به آن دیار مهاجرت کرده بود و سال 1359 مجددا به خمینی­ شهر بر می­گردد موسی با شروع تهاجم عراق به آبادان به جمع مدافعان آبادان پیوست سال 1360 آموزش دیده­ بانی را در همان منطقه فراگرفت قبل از عملیات بیت المقدس به تیپ نجف اشرف آمدوبه عنوان دیدبان درعملیات شرکت کرد و سرانجام در مرحله دوم 16/2/1361 در حین دیده ­بانی به شهادت رسید.

حبیب احمد‌زاده با اهدای جایزه‌اش در جشنواره فیلم شهید آوینی به خانواده قهرمان رمان «شطرنج با ماشین قیامت» گفت نام قهرمان این رمان را به یمن شهید آقا هادی، «موسی» گذاشته‌ است.

داستان «شطرنج با ماشین قیامت» درباره یک نوجوان دیده بان است. در طی سه روز به دنبال پیچیدگی هایی که در سیر داستانی می بینیم، او آرامش کاری خود را از دست می دهد و مجبور است هم مسئول پخش غذا باشد هم به چند آدم غیر معمول که در شهر پناه گرفته‌اند رسیدگی کند و هم به عنوان دیده بان برای عملیات خاصی که در پیش است، بیشتر از قبل دیده بانی کند. این نوجوان که راوی داستان هم هست در واقع در مرز بین بلوغ فکری و بچگی است. یعنی بااینکه مغز نظامی وی خوب رشد کرده اما بسیاری از رفتارهایش پختگی لازم را ندارد. مثلا بسیار پرحرف است حتی درباره اسرار نظامی، یا اینکه به سبب دیده بانی، غروری بچه گانه دارد. این شخصیت در این موقعیت سخت چیز هایی را یاد می گیرد که در شرایط عادی از عهده آن بر نمی آید.

نویسنده «شطرنج با ماشین قیامت» همچنین دلیل اهدای جایزه خود به خانواده آقاهادی را ادای دین به پدر و مادر شهیدی دانست که در شرایط دشوار اول جنگ با دست و پای مجروح و التیام نیافته ناشی از جراحات انبوه ترکش‌ها، باز به جبهه‌ها شتافت و با شرکت مستمر در عملیات‌های مختلف بالاخره در حماسه آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.










http://s6.picofile.com/file/8384075726/%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C_%D8%A2%D9%82%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C.jpg

8 نجف

آقا هادی-موسی

۱۰۱۶بازدید

نظرات (۱)

واقعا من به شما افتخار میکنم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات