سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید افروز-حبیب اله
شهید حبیب الله افروز
نام پدر: اسماعیل
تاریخ تولد: 14-3-1347 شمسی
محل تولد: خراسان جنوبی - سربیشه - مود
سرباز-مجرد
خدمه توپ
تاریخ شهادت : 24-1-1367 شمسی
محل شهادت : ماووت 
گلزار شهدا: چهکندمود 
خراسان جنوبی - سربیشه

شهید حبیب الله افروز فرزند اسماعیل در تاریخ 14/3/1347 در خانواده ای متدین ومذهبی در روستای پیوند از توابع شهرستان سربیشه پا به عرصه وجود نهاد . دوران طفولیت را در آغوش گرم مادری مهربان و پدری رنج کشیده تربیت شد و سپس برای کسب علم ودانش در روستای زادگاهش دوره ابتدائی را سپری نمود . برای گذراندن مقطع راهنمائی ، عازم بخش مود شد و در ادامه برای طی نمودن دوران متوسطه به مرکز کشاورزی شبانه روزی محمدیه عزیمت و تا پایه سوم متوسطه در رشته اقتصاد کشاورزی درس خواند . پس از آن مصمم شد تا در امور کشاورزی و دامداری به والدینش کمک کند. همین امر او را واداشت تا کارگری نموده و از تلاش و کوشش مضایقه نکند . او عاشق حضور در میادین جنگ بود و بارها از والدینش خواست که عازم جبهه شود ولی پدر ومادرش به علت مشغله کاری ، راضی به رفتن او نمی شدند ، تا اینکه چاره کار را در حضور داوطلبانه برای خدمت مقدس سربازی یافت و به عنوان پاسدار وظیفه ، پس از طی دوره آموزشی در جبهه حضور پیدا کرد . سرانجام در تاریخ 24/1/1367 در منطقه ماووت عراق با سمتخدمه توپ ، بر اثر اصابت ترکش ، به شهادت رسید . شهید عزیز از لحاظ صفات اخلاقی ، فردی برجسته و ممتاز بود . مزار وی در روستای چهکند مود ازتوابع شهرستان سربیشه بوده و در کنار دیگر شهدای روستا ، محل حضور دوستان و زیارتگاه بستگان و دیگر مردم روستا می باشد .یادش گرامی و راهش پررهرو باد .

منبع :اداره اسناد و انتشارات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات