سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید اصغری بزچلوئی-غلامرضا

شهید غلامرضا اصغری بزچلوئی

نام پدر: ابراهیم

تاریخ تولد: 5-2-1345 شمسی

محل تولد: مرکزی - کمیجان 

سرباز-مجرد

خدمه توپ

تاریخ شهادت : 30-10-1365 شمسی

محل شهادت : شلمچه -کربلای۵

گلزار شهدا:عیسی آباد 

  مرکزی - کمیجان


زندگی نامه:

در روزگاری که زمزمه‌های انقلاب اسلامی‌ در کوچه پس کوچه‌های شهرها می‌پیچید و سردمدار این نهضت را تبعید کرده بودند. مردم، هر روز، هم، نگران حال ایشان و هم پیگیر اخبار و اعلامیه‌های ارسالی از طرف ایشان بودند. در یکی از همین روزهایی که مردم به بهانه فصل رویش و جوشش، و به بهانه آغاز فصل جاری شدن آب‌ها از سرچشمه‌ها عید می‌گیرند، ابراز شادی می‌کنند و طبیعت و سال نو را جشن می‌گیرند. کودکی به دنیا آمد که زندگی را برای مردم روستای سر سبز عیسی‌آباد و خانواده اصغری زیباتر کرد.

او که از ابتدای راه با اراده و اختیار در این مسیر گام نهاده بود، می‌کوشید تا با کسب علم و یاد گرفتن معارف و کمک به دیگران در این مسیر باقی بماند و با آن راه به سر منزل مقصود که لقاءالله است برسد. دوران کودکی‌اش را در کنار خانواده سپری کرد و در هفت سالگی به دبستان عیسی‌آباد رفت و دوران ابتدایی را خواند ولی به خاطر مشکلات زیادی که داشت علیرغم میل باطنی‌اش مجبور به ترک تحصیل شد.

دوران انقلاب را در نوجوانی با شور و شعف خاصی که داشت پشت سر گذاشت و شاهد پیروزی انقلاب اسلامی بود. تازه انقلاب داشت پا می‌گرفت که تمامیت کفر جهانی به سر کردگی صدام به سمت ایران حمله‌ور شد و مردانی مرد از این دیار افسانه‌ای بر عهد خویش با امام(ره) و انقلاب ماندند تا از این مرز و بوم دفاع کنند. غلامرضا هم به عنوان پاسدار وظیفه به لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) پیوست و حدود 8 ماه مشغول به خدمت بود تا در منطقه عملیاتی شلمچه در عملیات کربلای 5 در سی‌ام دی ماه سال 1365 بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات