سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید اسپکی-ابراهیم
شهید ابراهیم اسپکی
نام پدر: رستم
تاریخ تولد: 8-1-1339 شمسی
محل تولد: خراسان جنوبی -خوسف
بسیجی-متاهل
خدمه توپ
تاریخ شهادت : 7-10-1366 شمسی
محل شهادت : ماووت عراق
گلزار شهدا: قطعه 2 
شهر:خراسان جنوبی - خوسف

ترنم عاشقانه کبوترهای بهشت ، جشن ورود شاهدان عرصه های نبرد را به آن وعده گاه  مژده می دهد . مژده ای  که برتری انسان های والامقام را می گوید . در زمزمه ایشان ، کلام وحی هویدا می شود و می گویند : « فَضَّلَ الله المُجاهِدِینَ عَلَی القاعِدینَ اَجراً عَظِیماً»  آری ! بهشت را به بها می دهند نه به بهانه . شهدای عرصه های نبرد با هدیه خون خویش ، مصداق این آیه شدند و گوی سبقت از دیگران ستاندند . شهید ابراهیم اسپکی نیز یکی از این اهدا کنندگان بود . او به تاریخ 8/1/1339 در روستای شهرستانک از توابع شهرستان خوسف دیده به جهان گشود . دوران ابتدائی را در روستا سپری نمود و مقدمات علوم حوزوی را نیز فرا گرفت . پس از آن به کمک خانواده اش شتافت و در کار کشاورزی و دامداری  مشغول شد . او در کنار کشاورزی و دامداری به حرفه نقاشی ساختمان نیز روی آورد  و مهارت لازم را در این زمینه کسب نمود . سال 1361 در سن بیست سالگی ازدواج  کرد که ثمره آن  یک  پسر و دو دختر بود . ازخدمت سربازی معاف شد ، اما به مبارزه  و جنگ علیه  دشمن متجاوز روی آورد  و در بسیج مشغول به خدمت  و در نهایت عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید . فعالیتهای چشمگیری را در میادین نبرد از خود به جای گذاشت . همیشه به دوستان همرزمش می گفت : « مگر ما آمده ایم که داخل سنگر بنشینیم و استراحت کنیم ؟ ما آمده ایم جلوی دشمن را بگیریم .» او سرانجام در تاریخ 7/10/1366 در جبهه ماووت عراق براثر اصابت ترکش ، بال و پر گشود و عاشقانه راه بالا را درپیش گرفت . روحش شاد و راهش پر رهرو .

منبع : اداره اسناد وانتشارات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات