سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید بادامی-مجید
نام پدر: تقی
تاریخ تولد: 8-7-1347 شمسی
محل تولد: همدان 
بسیجی-مجرد
دیدبان
تاریخ شهادت : 4-1-1364 شمسی
محل شهادت : مریوان 
گلزارشهدا:باغ بهشت 
قطعه:100 ردیف:2 شماره مزار:37
همدان

شهید مجید بادامی هشتم مهر ماه سال 1347 در شهرستان همدان و در خانواده ای مذهبی و انقلابی به دنیا آمد. سال 1354 وارد دبستان شد و تحصیلات خود را تا مقطع اول متوسطه ادامه داد.

در سال های انقلاب کودکی بیش نبود اما در کنار دیگر دانش آموزان در فعالیت های انقلابی شرکت کرد و در راه پیروزی انقلاب گام برداشت.

در سال های دفاع مقدس دانش آموز بود اما بنا بر تکلیف شرعی و اعتقاد قلبی با عضویت در بسیج روانه جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در عملیات های متعدد شرکت کرد و همراه با دیگر رزمندگان حماسه ها آفرید.

سرانجام در چهارم فروردین ماه سال 1364 در منطقه عملیاتی مریوان به شهادت رسید و به کاروان عظیم شهدا پیوست. پیکرش مدت ها در جبهه باقی ماند تا اینکه با تلاش جستجوگران نور در اول فروردین ماه سال 1367 به آغوش خانواده بازگشت و در جوار یاران شهیدش در گلزار شهدای باغ بهشت همدان به خاک سپرده شد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.


در بخشی از وصیتنامه شهید آمده است: عزیزان آن هنگام که میهن و کشور اسلامى مورد هجوم کفار واقع شود دیگر فرزند ارزشى ندارد دیگر زندگى بو ندارد دیگر پدر بو ندارد و لذا همه باید ایثار کنیم. فرزندان و جوانان و پیران به‌جبهه ها بشتابید و حتى زنان، پشت جبهه را تقویت کنید پس اولین سخنم این است که جلو جوانان غیورى را که به خاطر رضاى خدا و دفاع از کشور مى خواهند عازم جبهه شوند نگیرند. دوم آنکه هیچگاه هیچگاه هیچگاه حتى در بزرگترین سختیها امام را تنها نگذارید و به امام خداى نکرده بد نگویید.
همین امام بود که ما را از فساد از تباهى از خود فروختن و ... نجات داد و باید تا آخرین قطرات خون این شعار را عمل کنیم که ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند مگر امت بمیرد امام تنها بماند .


زندگینامه شهید مجید بادامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات