سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید تاجمیر ریاحی-مجید
شهید مجید تاجمیرریاحی نصرآبادی
نام پدر: رضا
تاریخ تولد: 13-11-1341 شمسی
تاریخ شهادت : 30-7-1362 شمسی
محل شهادت : مریوان
گلزار شهدا: گلستان شهدا
اصفهان
شهید "مجید تاجمیر ریاحی" به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و سی ام مهر 1362 با سمت مسئول طرح و عملیات در مریوان بر اثر اصابت ترکش به پهلو توسط نیروهای عراقی شهید شد.

مجید فرزند رضا در سیزدهم بهمن 1341ش در محله نصرآباد اصفهان متولد شد. تحصیلاتش را در محله نصرآباد آغاز کرد و در سال 1356ش وارد هنرستان شد و تحصیلاتش را در رشته اتومکانیک ادامه داد. این دوران اوج مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی بود. مجید به رغم سن کم، به صف تظاهرکنندگان مردمی پیوست و از هیچ کوششی در این راه فروگذار نکرد.

    پس از پیروزی انقلاب هم دست از مبارزه برنداشت و عملیات نظامی رزمی را به طور کامل آموخت، ولی به علت سن کم از رفتن به کردستان محروم شد. با این حال، به همراه یکی از دوستانش عازم افغانستان شد و عملیات چریکی را فراگرفت و به ایران بازگشت و به عضویت سپاه درآمد. ادامه آموزهایش را در پادگان غدیر دید. او پس از آشنایی با عملیات رزمی به کردستان اعزام شد.

     بنا به گفته دوستانش، مجید مردی آرام و صبور و مقاوم بود، کم می خورد و کم می خوابید و کم حرف می زد، ولی مرد عمل بود و خلوص نیت بالایی داشت. بیشتر کارهایش را خود انجام می داد و فردی منظم بود. شهامت و دلیری عجیبی داشت و در برابر دشمن همچون شیری غرّان می خروشید و می جنگید. او را ستون تیپ می دانستند و موتور سوار جبهه های جنگ. گویی مخترع همه ادوات نظامی بود. در جبهه برای اقامه نماز جماعت مسجدی به نام زنده یاد برادرش بنا نمود .

    مجید تا زمان شهادتش در پستهای مختلف از جمله دیده بانی و مسؤولیت شناسایی حضور داشت. وی با هوشیاری و تحرک بسیار و شهامت بی نظیر در عملیات محرّم در شناسایی منطقه نقش مهمی داشت.

شهادت

وی در تاریخ 30/7/ 1362ش در حالی که پست فرماندهی اطلاعات عملیات تیپ قمربنی هاشم را برعهده داشت در مریوان  و در عملیات والفجر 4 هنگام شناسایی منطقه مجروح شد و به فیض شهادت نائل گردید. پیکر آن شهید را در گلستان شهدای اصفهان، قطعه والفجر 3، ردیف 5،  شماره 22 به خاک سپردند.

فرازی از وصیت نامه شهید

      خدا را شکر که چنین رهبری هوشیار و آگاه برای ما فرستاد که ما را از گرداب گناه نجات داد  و به دنیای زلال اسلام راهنمایی کرد ... خدایا، ترا به جان عزیزان خود این نائب برحق امام زمان (عج) را تا ظهور آن حضرت سلامت و پیروز نگهدار.


مجید اطلاعات: روایتی از زندگی شهید مجید تاجمیر ریاحی






دیدبانی 44

۶۰۹بازدید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات