سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهیدرفیعی وردنجانی-بشیر

شهید بشیر رفیعی وردنجانی
نام پدر: ولی الله

تاریخ تولد: 8-3-1339 شمسی
محل تولد:وردنجان
تاریخ شهادت : 26-4-1361 شمسی
محل شهادت : شلمچه
گلزار شهدا: وردنجان
چهارمحال وبختیاری - شهرکرد

زندگی نامه

بشیر، ششم خرداد ۱۳۳۹ در شهر وردنجان از توابع شهرستان بن به دنیا آمد. پدرش ولی الله و مادرش بی بی سلطان نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و ششم تیر ۱۳۶۱ با سمت فرمانده گروهان در عملیات رمضان بر اثر اصابت ترکش به سر شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.
بشیر دیده بان و مسئول اطلاعات و عملیات در محور شوش و از مداحان اهل بیت(ع) نیز بود.







وصیت نامه

خداوندا، بارالهی در این دنیا که نتوانستم آنطور که تو می خواهی زندگی کنم پس مرگم را آنچنان قرار ده که لا اقل بدینگونه کفاره گناهان کبیره و صغیره را ادا کرده باشم و خدایا تو می دانی که برای همین عازم جبهه های جنگ کفر و ایمان و شرک و اسلام و حق و باطل شدم. شاید بتوانم قدمی در راه رضای تو بردارم و پاک شوم و اذن دخول کسب کنم تا شاید از روی لطف و کرامت مرا از عباد خود قرار دهی.

از تمام دوستان و آشنا یان و برادران ایمانی و با هر که رابطه داشتم، امید و انتظار عاجزانه دارم تا اعمال ناشایست و بد خلقی و … مرا بر من ببخشایند تا راه آمرزش گناهانم هموار شود.

من از کلیه برادران پاسدار می خواهم که هر کدام از دوستان مرا دیدند به آنها بگویند که از غیبتهائی که پشت سر آنها کرده ام مرا ببخشند و از برادران خودم می خواهم که به مادرم آنچنان تلقین کنند که اصلا ناراحت نشود و به او بفهمانند که من به سعادتی بزرگتر از حق خونم رسیده ام، ای کاش میلیونها جان داشتم و فدای اسلام و قرآن و خدای خود می کردم و این را بدانید که اگر شهید شدم شهید راه اسلام هستم و تنها حرف من حقیر به برادران و خواهران عزیز این است که اسلام را داشته باشند و امام را نیز داشته باشند که در نهایت قرآن را نیز حفظ کرده اند و دست از خط امام بر ندارند.

دیدبانی 44

۱۰۲بازدید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات