سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید سهامی رستم نور(رستم پور)-بهمن
شهید بهمن سهامی رستم پور 
نام پدر: خدامراد
تاریخ تولد: 2-1-1344 شمسی
محل تولد: همدان - اسدآباد 
سرباز-مجرد
خدمه توپ
تاریخ شهادت : 2-5-1365 شمسی
محل شهادت : جزیره مجنون
گلزارشهدا:شهیدبهمنی 
همدان - اسدآباد


شهید بهمن سهامی رستم پور دوم فروردین ماه سال ۱۳۴۴ در روستای منورتپه شهرستان اسدآباد از توابع استان همدان چشم به جهان گشود. پدرش خدامراد نام داشت. سال ۱۳۵۱ وارد دبستان شد و تحصیلات خود را آغاز کرد اما به دلیل مشکلات موجود و کمبود امکانات موفق به ادامه تحصیل نشد و تنها تا پایان دوره ابتدایی درس خواند.

در سالهای انقلاب همراه با دیگر جوانان و نوجوانان انقلابی برای پیروزی قیام بزرگ ملت ایران تلاش‌های بسیار کرد و در این راه از هیچ کمکی فروگذار نبود.

پس از پیروزی انقلاب بنا بر وظیفه شرعی و قانونی به عنوان سرباز وظیفه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و روانه جبهه های نبرد حق علیه باطل شد. در عملیات‌های متعدد شرکت کرد و همراه با دیگر همرزمان خود در راه حفاظت و حراست از وطن و آرمان‌های بلند انقلاب مجاهدت‌های بسیار از خود برجای گذاشت. سرانجام پس از ماهها ایستادگی و ایثار، در دوم مرداد ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و به کاروان عظیم شهدا پیوست.

مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

در بخشی از وصیت نامه شهید آمده است: اى جوانان مبادا در غفلت بمیرید که على در محراب عبادت شهید شد و مبادا در حال بى تفاوتى بمیرید که على اکبر حسین در راه حسین و با هدف شهید شد. اى مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیرى کنید که فردا در محضر خدا نمى توانید جواب زینب را بدهید که تحمل 72 تن شهید را نمود.

برادران استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمانها براى تسکین دردهاست و همیشه بیاد خدا باشید در راه او قدم بردارید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات