سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید طاهری-علی

شهید علی طاهری

نام پدر: زین العابدین

تاریخ تولد: 3-7-1346 شمسی

محل تولد: مرکزی - آشتیان 

سرباز-مجرد

خدمه توپ

تاریخ شهادت : 19-12-1365 شمسی

محل شهادت : شلمچه -کربلای۵

گلزار شهدا: اشتیان  

  مرکزی - آشتیان

زندگی نامه:

نام زیبایی داشت. شهادت در طول تاریخ و از زمان شهادت مولا علی() با این نام عجین بوده است. روز سوم مهرماه سال 1346 بود که روستای شوره علیا از توابع شهرستان آشتیان با ولادت علی، گویی صفایی دو چندان گرفت. چون مردم شوره به علت تعداد کم‌جمعیت وابستگی شدید سببی و نسبی به یکدیگر در هر امر خیر و شر یکدیگر شریک بودند و روز ولادت علی نیز انگار روز سرور همه اهالی روستا بود. مراحل رشد را در دامان پاک مادری مومنه و در جوار پدری زحمتکش و متقی به سر برد و تحصیلاتش را در مقطع ابتدایی در روستا گذراند و برای تحصیلات راهنمایی به آشتیان مراجعت نمود. دوره راهنمایی را به پایان رسانده بود و جنگ تحمیلی همچنان ادامه داشت.

حال و هوای جنگ و جبهه روح بلند او را آرام نگذاشت و با شور و اشتیاقی وصف‌ناپذیر به عنوان بسیجی به سوی جبهه‌های حق علیه باطل شتافت. در حدود پنج سال تا هنگام شهادتش به طور مداوم در جبهه‌های مختلف به سر برد و از خود رشادت‌ها و فداکاری‌ها بروز داد.

در سال آخر تغییر عضویت داد و به عنوان پاسدار وظیفه لشکر 17 علی بن ابی‌طالب() خدمت می‌کرد که روح و جسم پاکش لایق بهشت برین شد و نوزدهم اسفندماه سال 1365 روز موعود بود که در منطقه عملیاتی شلمچه در بمباران شیمیایی دشمن به دیدار معبودش شتافت. پیکر مطهر شهید در گلزار شهدای شهر آشتیان به خاک سپرده شد.

وصیت‌نامه:

بسم الله الرحمن الرحیم.

 وَ الْعَصْرِ * اِنَّ الْاِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ * اِلاَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَ تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.[44]

اینجانب علی طاهری فرزند زین‌العابدین شهادت می‌دهم به یگانگی خداوند کریم و رسالت پیامبر() و خاندان او گر چه بنده مال و منالی برای خود نیندوخته‌ام که بخواهم وارث یا وارثانی را در این زمینه بگمارم اما خواندن وصیت‌نامه شهیدان گلگون‌کفن اسلام مرا بر آن داشت تا چند کلمه با شما سخن بگویم و این گوشه‌ای از پیام تمامی شهدا نسبت به شما مردم می‌باشد. با درود فراوان به ولی‌عصر، امام زمان() و نایب بر حقش امام امت خمینی() بت‌شکن و درود به شما مردم عزیز پشت جبهه که با کمک‌های بی‌دریغ خود فرزندان اسلام را در جبهه‌های حق علیه باطل یاری کرده و می‌کنید اما باید بدانید که فقط کمک مالی کردن به جبهه‌ها کافی نیست، شما باید طوری عمل کنید که دشمنان اسلام را به وحشت انداخته و به اسلام و مسلمین عظمت بخشید.

برادران و خواهران! اگر ما شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهیم باید در عمل هم تنفر و انزجار خود را از این دشمن واقعی بشر اعلام نماییم و به هر نحو ممکن در نابودی‌اش بکوشیم. اگر ما در شهرهای غیر جنگی زندگی می‌کنیم باید بدانیم که در قبال خون شهیدان مسئولیم.

خدایا شاهد باش که از تمامی مظاهر مادی بریدیم تا به تو بپیوندیم. خدایا شاهد باش به عشق تو در مسیر تو حرکت کردم و اینک فقط پیوستن به تو را انتظار دارم ...... ای کسانی که بیش از چند سال از خانه و زندگی خود دست کشیده و برای دفاع از اسلام و مسلمین خود را به آب و آتش می‌زنید، بدانید که هنوز اول راه است و خدای ناکرده احساس خستگی در وجود شما مشاهده نشود که اگر این‌چنین شود چنان ضربه‌ای بر پیکر اسلام وارد می‌شود که سال‌های سال نمی‌توان جبران آن را نمود و خلاصه اینکه راه شهیدان را که همانا استقامت و پایمردی در مقابل دشمنان اسلام است، را ادامه دهید.

یک پیام هم به والدین عزیزم. پدر و مادر عزیزم من نمی‌گویم برایم گریه نکنید بلکه هر وقت خواستید بگریید اول به یاد حمزه سیدالشهداء() و بعد به یاد من گریه کنید و از برادران و خواهران عزیزم و همچنین تمامی بستگان حزب‌الله می‌خواهم که اگر حقی بر گردن اینجانب دارند، مرا حلال کنند. در خاتمه دعا به جان امام() و پیروزی رزمندگان را فراموش نفرمائید.

والسلام. 64/5/4 جبهه جنوب، علی طاهری شهرستان آشتیان.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات