سردار شهید علی عجم







شهید  علی عجم  – فرزند اسماعیل و صغری  –   در تاریخ 1/10/38  در روستای زیبد  از توابع شهرستان گناباددر خانواده ای کشاورز و متدین پا به عرصه ی وجود نهاد   .  
علی  دوران ابتدایی را در زادگاهش  گذراند و برای ادامه تحصیل راهی گناباد شد و موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته اقتصاد از دبیرستان  آیه ا... طالقانی  گردید .
اوقات فراغت خود را یا به مطالعه می‌پرداخت و یا به کمک پدرش می‌شتافت . از قدرت تحلیل بالای مسائل روز برخوردار بود . در زمینه مطالعاتی خود نوشته بود که زمینه‌های اقتصاد و مکتب اسلام شهید مطهری و دکتر شریعتی مورد علاقه اوست. ساده زیستی و مقید در بجا آوردن صله رحم از جمله ویژگیهای بارز شهید بود . 
دوران  قبل از انقلاب ،در حین همکاری نزدیک با حاج شیخ علی عجم (نماینده مردم شهر) و روحانیون مبارز روستا ،‌فعالیت گسترده و مؤثری در پخش اعلامیه و نوارهای سخنرانی حضرت امام (ره) داشت . با پیروزی انقلاب اسلامی ،‌در حزب جمهوری اسلامی ثبت نام کرد اما فرصتی برای انجام فعالیت پیدا نکرد. دوران مقدس سربازی را در مشهد و سپس در سر پل ذهاب و گیلان غرب به اتمام رساند .
وی به مدت 8 ماه مسئولیت روابط عمومی و ارتباطات سپاه گناباد را به عهده داشت . 
با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، به عنوان فرمانده گردان توپخانه لشکر 5 نصر به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد و پیکر پاکش پس از 11 سال دوری از وطن در اسفند ماه سال 73 در زادگاهش به خاک سپرده شد .  
شهید علی عجم در سن 21 سالگی ازدواج کرد که حاصل این پیوند مقدس یک فرزند دختر است .