سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید علیزاده-منصور

شهید منصور علیزاده

نام پدر :میرزا حسن

تاریخ تولد : 19-6-1339شمسی 

محل تولد:آذربایجان شرقی- میانه

پاسدار

 تاریخ شهادت : 30-11-1364شمسی   

  محل شهادت : آبادان   

 گلزار شهدا :امام زاده عقیل 

اسلامشهر - تهران





گلچین وصیت‌نامه شهید علیزاده؛




شهید منصور علیزاده / در تاریخ 1339 شهر میانه متولد شد. پدرش حسن نام داشت . نامبرده متاهل بود. وی تا مقطع سوم نظری تحصیل کرد و قبل از شهادت به عنوان سپاهی اشتغال داشت . این شهید با عضویت سپاهی به جبهه اعزام شد و در تاریخ سی ام بهمن 1364 بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر در منطقه عملیاتی آبادان به شهادت رسید. مزار این شهید در امامزاده عقیل (ع) واقع می باشد. شهید بزرگوار در حین تحصیل ، والدینش را در امر کشاورزی یاری می نمود. وی در سن 12 سالگی به همراه پدر و مادر به تهران مهاجرت کرد. در اوایل انقلاب به خدمت سپاه پاسداران درآمد. سپس به منطقه عملیاتی اعزام گردید. ایشان به مدت 14 روز در جبهه در تیپ سیدالشهداء مشغول انجام وظیفه بود که در سال 64 در هنگام انتقال نیرو به خط مقدم جبهه در اثر اصابت ترکش به ناحیه سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

فرازهایی از وصیت نامه  شهید منصور علیزاده

 

ولا تحسبن الذین قتلو فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون . ال عمران آیه(169)

 

کسانیکه در راه خدا کشته میشوند مرده مپندارید بلکه آنها زنده‌اند و در نزد پرودگار خود روزى میخورند .

با سلام به حضرت مهدى(عج) و با درود به امام خمینى و با درود به روان پاک شهیدان از صدر اسلام تا کربلاى ایران . پروردگاراو ناسپاسى کردم خجالت زده میشوم وقتى به فکر این همه گناه و بار سنگین میافتم که باید من ضعیف و ذلیل به دوش بکشم تحملم را ناممکن میبینم.

نمیدانم چطور جوابگوى حضرت حق باشم بنده حقیر در حال حاضر(24) سال سن دارم برادر و خواهر خودت حساب کن ببین اگر حداقل روزى دو تا گناه کرده‌باشم چقدر گناه کردم پس از گناه پرهیز کنید بجاى اینکه غیبت کنید و به دیگران تهمت بزنید مسائل واجب را براى یکدیگر بگویید .

نمیدانم چطور جوابگوى اینهمه ایثارگریها و جانفشانیهاى رزمندگان و اینهمه خونهاى پاک به ناحق ریخته شده باشم و از درگاه خداوند متعال شرمنده و خجلم نمیتوانم خودم را یک بنده بنامم زیرا بنده فرمانبر و من در مقابل خدایم نافرمانى کردم و گناه کردم خدایا مرا ببخش ، خدایا مرا عفو کن.

نمیتوانم با این بار سنگین در این جهان تنگ زندگى کنم واى بر من اگر به دنیا علاقه‌مند باشم واى بر من اگر براى خدمتهایى که نکردم به خود ببالم واى بر من اگر ریا کرده باشم.


خدایا مرا ببخش دیگر طاقت این همه گناه را ندارم میخواهم اگر خدا قبول کند جان بى‌ارزشم را فداى اسلام و قرآن و انقلاب اسلامى کنم همانگونه که حسین(ع) و پیروان ایشان تا به امروز چنین کردند آرزویم شهادت در راه خداست تا شاید خداند مقدارى گناهانم را ببخشد .

و اى مردم غیور و ایثارگر همواره در پشتیبانى از امام امت استوا ر باشید همیشه در صحنه باشید اسلام شکست ناپذیر است و در دعاى کمیل و توسل و نمار جمعه بیشتر شرکت کنید مسجدها را خالى نکنید و در بسیج که مدرسه عشق است شرکت کنید .

و خود را بیمه کنید اى مردم آنطور نباشید که سنگرها را خداى ناکرده بگذارید و امام عزیزمانرا تنهامگذارید ما هر چه داریم از همین امام و دعاها و نمازها است .

برادران و خواهران ، هر چه هستید ، اگر دانش آموز هستید درسهایتان را بخوانید و با درس خواندن مشت محکمى بر دهان شیطان بزنید اگر در مقامى مسئول هستید با مردم خوب رفتار کنید مردم رنج دیده و شهید داده را بزحمت نیاندازید و وظایف خود را خوب انجام دهید و از مردان و زنان شایسته خدا باشید فرمودند عالم خداست در محشر خدا معصیت نکنید دیگر زمان گناه کردن گذشته است باید دعا کرد .

باید جنگید باید در راه اسلام جان داد باید از همه چیز در راه اسلام گذشت . مردم بخدا دنیا انسان را گول میزند گول چند روز دنیا را نخورید یک سرى به بهشت‌زهرا بزنید ببینید چه کسانى چه جوانهایى در زیر 

 خاک خفته‌اند از گناه دورى کنید / هر کس که تو را شناخت جانرا چه کند/ فرزندو عیال و خوانمان را چه کند ...

 

سی ام خرداد 1363/ علیزاده.



نظرات (۲)

روحش شاد و قرین رحمت الهی 

علاوه بر خصائص بسیار زیاد معنوی که این شهید داشتند می توان به مهر و محبت وصفای دل ایشان اشاره نمودکه دائما"نثار خانواده و اقوام و دوستانشان می کردند بیاد دارم ایشان بعداز ازدواج که  با مادر پیر خود زندگی متاهلی خود را آغاز نموده بود روزی در مواجهه با بگو مگوهای مادر و همسر صحنه راترک کرده و گفته بود من هیچ اظهار نظری نمی توانم بکنم چرا که اگر طرف مادر را بگیرم حقوق همسرم ضایع می شود واگر طرف همسر را بگیرم به مادر بی حرمتی می شود لذا بهترین کار را در ترک صحنه در گیری دیده بود.

خدایا مارا شرمنده شهدا قرار نده آمین یا رب العالمین 

خداوند روحشات را شاد و با آقا امام حسین محشور گرداتد براستی انسان پاکدامن و با تقوای بودند هر وقت اسم شهید میشنوم نمیدانم چرا فقط به یاد این خدابیانرز میفتم براستی شهید واقعی بوذند روحشان شاد
پاسخ:
سلام علیکم.جناب عدالت خواهشمند است در صورت در اختیار داشتن تصاویر جبهه ،زندگینامه ، وصیت نامه و تصویر سنگ مزار این شهید عزیز، آن را از قسمت ارتباط با ما ارسال فرمایید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات