سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید فرهادی-عظیم

شهید عظیم فرهادی

نام پدر: عزت الله

تاریخ تولد: 16-1-1346 شمسی

محل تولد: مرکزی - خنداب

پاسدار وظیفه

مجرد

خدمه توپ

تاریخ شهادت : 12-7-1365 شمسی

محل شهادت : مهران

گلزار شهدا:دهچال  

استان مرکزی - خنداب



زندگی نامه:
شهید عظیم فرهادی در تاریخ شانزدهم فروردین‌ماه سال 1346 در خانواده‌ای مستضعف و مومن در روستای ده چال به دنیا آمد. وی دوران تحصیلات ابتدایی خود را در روستا به پایان رساند که مقارن بود با شروع اعتراضات مردمی علیه رژیم طاغوت که خانواده فرهادی در بین معترضین به رژیم غاصب پهلوی و به طرفداری از خط امام خمینی(رحمه الله علیه) زبانزد خاص و عام بودند.

بعد از پیروزی انقلاب در روستای ده چال مدرسه‌ی راهنمایی و دبیرستان نیز پایه‌گذاری شد که شهید عظیم فرهادی دوره‌ی راهنمایی خود را در همان مدرسه شروع کرد و در کنار تحصیل در کلاس‌های قرآنی و مراسمات مذهبی حضور مثمر ثمری داشت و پیوسته در امور فرهنگی مذهبی در روستا شرکت می‌کرد و علاوه بر این‌ها در کنار پدر و برادرانش به کار کشاورزی مشغول بود.

پس از شروع جنگ تحمیلی خانواده فرهادی جز اولین نیروهای آماده برای اعزام به جبهه‌های نبرد بودند تا اینکه در ده چال پایگاه بسیج شهید مدنی پایه‌گذاری می‌شود و عظیم فرهادی و پدرش عزت‌الله به عضویت پایگاه درآمدند و از نیروهای بسیار فعال پایگاه بسیج بودند. تا اینکه بلافاصله بعد از گذراندن دوره‌ی راهنمایی ایشان داوطلب می‌شوند تا به عنوان پاسدار وظیفه به خدمت مقدس سربازی اعزام و به پاسداری از خون شهیدان راهی جبهه‌های نبرد شوند.

پس از گذراندن دوره آموزش نظامی در لشکر 17 علی بن ابی‌طالب() در گردان توپخانه مشغول انجام وظیفه بود تا اینکه در منطقه‌ی عملیاتی کربلای 1 در شهر مهران و در تاریخ دوازدهم مهرماه سال 1365 و در سن 19 سالگی به آرزوی قلبی‌اش رسید و با شهادتش درس بزرگی به منافقین و صدامیان داد و به دیار حق شتافت. پس از شهادت او جنب و جوش اهالی روستای ده چال به برکت خون این شهید چندین برابر شد و گروه‌های مختلفی از روستا بسیج شدند تا راهی جبهه‌ها شوند.

نظرات (۱)

  • اسماعیل نادری
  • عظیم فرهادی در بحث اذان گفتن در طنین صدا وحنجره بسیار خوش صدا وزبان زد بود وهمچنین در صوت ولحن وقرائت قران وادعیه بسیار حرفه ای بود ودر بحث اخلاق ورفتار خیلی خوش برخورد وگشاده رو ومهربان بود مادر ایشان قبل از تولد ایشان خواب شهادتش را دیده بودن او بسیارامیدوار وزنده دل ونوید بخش به اینده نگاه داشت

     

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    سرداران آتش

    "گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







    طبقه بندی موضوعی
    آخرین مطالب
    آخرین نظرات