سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید فراست-حسن علی

 شهید حسنعلی فراست 

  نام پدر :روح الله  

  تاریخ تولد:1-6-1339شمسی

محل تولد:مرکزی-محلات

بسیجی - متاهل

     محل خدمت : 40 بعثت

 تاریخ شهادت :18-4-1367شمسی  

   محل شهادت : خرمشهر 

گلزار شهدا:بهشت زهرا(س)

قطعه40  ردیف 18  شماره مزار 15

تهران



























به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی مسئولان باقرشهر با خانواده شهید حسنعلی فراست دیدار و گفت‌وگو کردند.
مادر شهید حسنعلی فراست با بیان خاطراتی از فرزند شهید خود، اظهار داشت: او فرزندی صبور و مهربان بود، با دوستان خود بسیار با مهربانی رفتار می‌کرد و به همه احترام می‌گذاشت، شیفته خدمت به هم‌نوعان خود بود و در امرار معاش خانواده از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کرد، وقتی وارد نیروگاه برق ری شد یکی از کارگران نمونه و پرتلاش آن مجموعه بود. بعد از شروع جنگ تحمیلی در دو سنگر کار و تولید و جبهه‌های جنگ حضوری پر شور داشت. همواره به فکر دیگران بود و هیچ‌گاه برای کاری که انجام می‌داد بر کسی منّت نمی‌گذاشت و معتقد بود مسئولان نباید برای خدمتی که به مردم می‌کنند منتّی بر آنان داشته باشند، بلکه آنان به وظیفه خود عمل کرده‌اند.
وی در ادامه افزود: شبی در خواب پسرم را دیدم، به او گفتم بیا اندکی پیش من بنشین؛ او رو به من کرد و گفت «مادر جان کار مهمی دارم، می‌خواهم بروم و پیامبر خدا حضرت رسول اکرم (ص) را با عطر و گلاب خوشبو کنم.»
در ادامه این دیدار علی فرجی نائب رئیس شورای اسلامی باقرشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا مسئولیت سنگینی را به ما سپرده‌اند و آن چیزی جز خدمت به شهروندان نیست، اگر شهدا دیروز دفاع از سرزمین و کشور را وظیفه خود دانستند و از جان خود بر سر پیمان با امام و شهدا گذشتند، اینک این وظیفه ماست که با خدمت به این ملت و شهروندان هدف آنان را اجرایی کنیم.
علیرضا باشتنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح‌الله (ره) ضمن تجلیل از صبر و استقامت خانواده‌های معظم و معزز شهدا و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس از شهادت عزیزان خود ابراز داشت: این شهید عزیز به راستی سرباز جان برکف انقلاب بود و راه خونین شهادت را انتخاب کرد تا چراغ هدایت آینده‌سازان میهن اسلامی ما شود، شهدا با شهادت خود نشان دادند که الگوی آنان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است، و این تنها راه درست زیستن برای همه انسان‌های آزاده است و خانواده‌های معظم شهدا می‌بایست به داشتن چنین فرزندانی افتخار کنند.
در این دیدار برادر شهید فراست ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام مسئولان شهر باقرشهر ادامه داد: حضور شما در منازل شهدا، موجب شادی و تسلی خانواده شهدا می‌شود. البته شهدا حق بزرگی بر گردن نظام اسلامی ما دارند و وظیفه همه ماست که یاد و خاطره آنان را در اذهان نسل‌های پس از انقلاب زنده نگهداریم، من اطمینان دارم که شهدا از جنس ملائک آسمان بودند، و چند صباحی را با کالبدی زمینی و به شکل شهدایی چون فراست‌ها و برزگرها در میان ما زندگی کردند و درس آزادگی را به ما آموختند و با اهدای جان خود به ملکوت پیوستند.

گفتنی است، در این دیدار امام جمعه، نایب رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح‌الله (ره)، مسئول هیئت رزمندگان اسلام، مسئول حوزه نمایندگی ناحیه حضرت روح‌الله (ره)، مسئول روابط عمومی و مسئول امور ایثارگران شهرداری باقرشهر حضور داشتند.

این گزارش حاکی است، بسیجی شهید حسنعلی فراست سال 1339 در محلات چشم به جهان گشود. در سال 1364 به عضویت پایگاه شهید کلاهدوز درآمد و در فعالیت‌های فرهنگی مسجد دوازده امام (ع) حضوری فعال داشت و پس از مدتی در نیروگاه گازی ری در سمت اُپراتور مشغول به کار شد.

این شهید والامقام در سال 1363 ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند دختر می‌باشد. وی بعد از گذشت چهار سال زندگی با همسر و فرزندان خود با اوج‌گیری درگیری‌ها در خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و با توجه به مسئولیت اداره یک خانواده نتوانست آرام بنشیند و خود را موظف دانست تا به طور داوطلب به جبهه اعزام شود. این بنده مخلص خدا بعد از آخرین اعزام خود در تاریخ 18 تیر 1363 در عملیات بیت‌المقدس بر اثر اصابت خمپاره به خودروی وی و اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

میزان تحصیلات : دیپلم الکترونیک       

 وصیتنامه شهید

شهید حسنعلی فراست

 خدایا چگونه تو را شکر و سپاس گویم در حالی که بنده ای هستم که سالها نا فرمانی ات را کرده ام.

و به واسطه گناه از تو دور گشته ام . سوگند به عهد و زمان که انسان همیشه در زیانکاری است مگر آنکه ایمان آورد

و عمل شایسته انجام دهد .

 

خدایا خودت آگاهی که دلم می خواست یکی از بندگان خوب تو باشم اما همیشه اسیر هوای نفس بودم .

 

خدایا چگونه تو را وصف کنم که تو خود خالق وصفی .

 

خدایا می دانم سرانجام همه مرگ است ولی چه مرگی بالاتر از شهادت ، پروردگارا هر چند که قابل بخشایش نیستم

 

اما از تو کریم می خواهم که مرا ببخشی و مورد لطفت قرار دهی و لایق شهادتم گردانی .

 

و اما سخنی با برادران عزیزم دارم و آن اینکه در نگهبانی و حراست از دین مبین اسلام بکوشید

 

و قدر نعمت هایی را که خداوند به شما ارزانی داشته را بدانید که یکی از همین نعمتها ،اسلام عزیز است .

 

سخنی با مادر مهربان و زحمت کشم، مادر از اینکه دیدم از به جبهه رفتن من ناراحت نشدی و همچون زینب (س) کبری صبوری کردی به خود بالیدم

 

و احساس غرور کردم که خداوند چنین مادر مقاومی را به من داده و امیدوارم مرا حلال کنی اگر در مورد شما قصور و کوتاهی کرده ام

 

همچنین از تمامی فامیل و آشنایان و دوستان از طرف من حلالیت بطلبید و بگویید اگر از من بدی دیدند به بزرگی خود مرا عفو کنند

 

و در پایان همه شما عزیزان را به ایزد دانا می سپارم .

 

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

حسنعلی فراست



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات