سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید نوری درخشان-یدالله
شهید یدالله نوری درخشان
نام پدر: غلامحسن
تاریخ تولد: 12-1-1343 شمسی
محل تولد: همدان - کبودراهنگ 
پاسدار-مجرد
فرمانده توپ
تاریخ شهادت : 17-5-1362 شمسی
محل شهادت : پیرانشهر 
گلزارشهدا:مزرعه مهدی اباد
 همدان - کبودراهنگ

شهید یدالله نوری درخشان دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۲ در شهرستان کبودراهنگ از توابع استان همدان به دنیا آمد. پدرش غلامحسین کشاورز بود و با کار بر روی زمین کشاورزی و باغداری مخارج خود و خانواده اش را تامین می‌کرد و تلاش داشت با کسب روزی حلال فرزندان خود را با طینتی پاک پرورش دهد. سال ۱۳۴۹ وارد دبستان شد و تحصیلات خود را آغاز کرد اما به دلیل مشکلات موجود و کمبود امکانات تنها تا پایان دوره ابتدایی ادامه تحصیل داد.

در سال‌های انقلاب در کنار دیگر جوانان و نوجوانان انقلابی در فعالیت‌ها و راهپیمایی ها شرکت کرد و در راه پیروزی قیام بزرگ ملت ایران گام برداشت. پس از پیروزی انقلاب به نیروی تازه تاسیس بسیج مستضعفین پیوست و مشغول خدمت به خانواده محرومان و مستضعفان جامعه شد.

با آغاز جنگ تحمیلی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و ملبس به لباس سبز پاسداری روانه جبهه های نبرد حق علیه باطل شد. در عملیات های متعدد شرکت کرد و همراه با دیگر همرزمان خود حماسه ها آفرید سرانجام پس از ماه‌ها مجاهدت در راه خدا در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی قصرشیرین بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و به کاروان عظیم شهدا پیوست. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

وصیتنامه:


بسمه تعالى

و قاتلوهم فى سبیل الله الذین یقاتلوالکم و لا تعتدوا ان الله و لا یحب المعتدین .

با سلام و درود بیکران به پیشگاه منجى عالم بشریت امام زمان (عج) و نایب بر حقش امام خمینى و شهداى صدر اسلام تاکنون و امت شهید پرور ایران وصیت خودم را آغاز میکنم.

بنده حقیر قابل آن نیستم که وصیتى به شما مردم قهرمان و دلاور ایران کرده باشم بار خدایا ترا قسم میدهم که به حق مهدى زهرا شهادت در راه خودت را نصیب من بگردان که با شرافت ترین مرگها شهادت است. اى امت شهید پرور با حضور فعال خودتان در صحنه انقلاب همه نقشه هاى شوم شیاطین داخلى و خارجى را در نطفه خفه کنید و اى جوانان مبادا در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان جنگ با کفار شهید شد. مبادا در حال بى تفاوتى بمیرید که على (ع) در محراب عبادت شهید شد و مبادا در غفلت بمیرید که على اکبر حسین در صحراى کربلا با هدف شهید شد.

اى برادران اسلام به برکت خون حسین (ع) پایدار مانده است و باید با خون خود اسلام را یارى کنیم. برادران و خواهران زیاد به فکر دنیا نباشید که دنیا مزرعه آخرت است و همگى خواهید رفت پس به فکر جمع کردن توشه اى براى آخرت باشید و اگر در این دنیا نکارید در آخرت نمى توانید برداشت کنید و خوشا به حال آن افرادى که نامه اعمالشان در دست راستشان باشد.

الجهاد و باب و من الابوار الجنه بدرستى که جهاد درى است از درهاى بهشت و آن در را خدا بر روى بندگان خاص خودش مى گشاید .

اى جوانان فرصت را غنیمت شمرده و به جبهه ها روى آورید که امام عزیزمان میفرماید جنگ جنگ است عزت و شرف ما در گرو همین مبارزات است. برادران و خواهران کمى در مورد امام فکر کنید و در امام بیشتر دقیق شوید و سعى کنید عظمت او را دریابید و خود را تسلیم او سازید که او براستى تسلیم پروردگار است و براستى که بى عشق خمینى نتوان عاشق مهدى شد و این یک حقیقت است که نایب بر حق امام زمان است.

بار خدایا ترا شکر میکنم که چنین نعمتى را به ما عطا کردى. خدایا وجود مقدس رهبر انقلاب ما را تا انقلاب مهدى (عج) از تمام بلیات حفظ بفرما.

اى مادران مبارز مبادا از اعزام فرزندانتان به جبهه ها جلوگیرى کنید که فرداى قیامت نمى توانید جوابگوى زینب باشید و اما مادر قهرمانم مبادا در شهادتم زیاد ناراحتى کنید بیاد خدا باش و به فکر على اکبر حسین. مادر عزیزم چطور با شما صحبت کنم چون که وظیفه فرزندى خودم را خوب انجام ندادم. مادر خجالت میکشم بگویم از آنروزى که پا بدنیا گذاشتم جز رنج و ناراحتى چیز دیگرى براى شما نداشته ام و ان شاءالله حقى که به گردن من دارى حلال میکنى.

در شهادت من زیاد ناراحتى نکن که روحم معذب میشود و مقاوم باش که آنان که رفتند کار حسینى کردند و آنان که میمانند باید کار زینبى کنند و اى پدر بزرگوارم دستم قلم را نمى گیرد که بنویسم زحماتى که در این چند سال متحمل شده اید معذرت خواهى کنم . پدر جان امیدوارم که شما هم حقى را که بر گردن فرزندت دارى حلال کنى و در شهادتم همچون پدر دیگر شهداى اسلام مقاوم باشى و افتخار کنى که فرزندت در راه اسلام به درجه شهادت رسیده است .

برادران و خواهرانم در شهادت من زیاد ناراحتى نکنید و همچون کوه استوار باشید و حلالم کنید و از اهالى ده و کلیه دوستان و آشنایان برایم حلالیت بطلبید .

ما ملتى که شهادت براى او سعادت است پیروز است. (امام خمینى)

یدالله نورى درخشان 28 فروردین62

نظرات (۱)

  • پیام آرمند
  • خدا بیامرزدش ،روحش شادویادش گرامی ،

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    سرداران آتش

    "گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







    طبقه بندی موضوعی
    آخرین مطالب
    آخرین نظرات