سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید محمدرضا پور اسماعیل فرماندهی توپخانه لشگر8 نجف

 سردار پور اسماعیل در سال 1332 در نجف آباد متولد شد از کودکی با شور و استعداد عجیبی به آموختن معارف اسلام و قرآن پرداخت . 
     در دوران تحصیل توجه معلمان و اولیاء مدرسه را به خود جلب کرد و از طرفی در خانه نیز الگو و نمونه بود . در زلزلة طبس با وجود سن کم ( 13 سالگی ) حضور فعال و مسئوولانه داشت در مدرسه با دوستانش ، با تحریم تغذیة رایگان دست به یک مبارزة منفی زد و بر در و دیوار ودرسه حتی با ماژیک شعار می نوشت .
     پس از پیروزی انقلاب به سرعت فنون رزم آموخت و عزم دیار افغانستان کرد ولی با توجه به شرایط انقلاب منصرف شد .
     با شروع جنگ همراه یک گروه دویست نفری نجف آباد عازم آبادان و جزیرة مینو شد و چون کمال را در جبهه می دید تا سر حد تکامل و درک شهادت در جبهه ماند . شهید پور اسماعیل در عملیات بیت المقدس وارد توپخانه شد و با استعداد خارق العاده به سرعت فنون توپخانه را آموخت و به معاونت واحد توپخانه و پس از آن به فرماندهی توپخانه لشگر8نجف منصوب شد و با این مسئوولیت در عملیاتهای مختلف از جمله : 
     رمضان، محرم ، والفجر مقدماتی ، یک ، دو ، و چهار ، خیبر ، بدر و قادر حضوری فعال داشت . بعد از عملیات والفجر 8 بنا به ضرورت به لشکر 25 کربلا منتقل شد و فرماندهی توپخانة آن لشکر را تا زمان شهادت برعهده داشت .


  هیچگاه از خطر نهراسیده پشت به دشمن نکرد و قصوری در انجام وظایف از او سرنزده بود . بارها مجروح شده بود ولی هر بار مصمم تر از همیشه از تخت بیمارستان به بهارستان جبهه می رفت . خودش آتش می کرد ،خود دیده بانی می نمود ،در پاتکها آر پی جی 7 به دست می گرفت و به شکار تانکها می رفت گاه نیز کلاشینکف برداشته به جنگ تن به تن می پرداخت .
     در عملیات خیبر صرف نظر از مسئوولیت توپخانه جزو اولین گروهی بود که به وسیلة هلیکوپتر در جزایر مجنون پیاده شد و علاوه بر نبرد در صف مقدم به هدایت آتش دقیق توپخانه نیز پرداخت .
     بازپس گیری شهر مهران از دست دشمنان زبون در عملیات کربلای یک حلاوت و شیرینی خاصی داشت به خصوص که برای چندمین بار این شهر دست به دست می شد . در این عملیات ، رزمندگان اسلام گام بلند و معجزه آسایی برداشتند و دشمن ، فرار کرده از تیررس آنان گریخته بوده ناگهان گلوله های توپ مثل باران ابابیل باریدن گرفت و آنچنان سازمان رزمی آنها را متلاشی کرد که قادر به انجام پاتک نشدند .
     این ابتکار شهید محمد رضاپور اسماعیل فرمانده توپخانه لشکر زرهی 8 نجف اشرف بود که توپخانه را به سرعت جا به جا کرده به محلی آورده بود که بتواند دشمن را در جهنم فرو برد .
     افسوس که شیرینی خبر تصرف مهران با تلخی خبر معراج شهید پور اسماعیل در هم آمیخت . او در دوازده عملیات شرکت فعال داشت . در سه عملیات معاون و در بقیه فرماندهی توپخانة لشکر 8 و بعد از آن فرماندهی توپخانة لشکر 25کربلا را عهده دار بود .

   

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."





طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات