سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید محمدناصر حق ‏شناس دیدبان توپخانه و مسئول اطلاعات تیپ مسلم لشگر31 عاشورا

فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ مسلم‏ بن عقیل ازلشگر مکانبزه 31 عاشورا در سال 1342 همزمان با آغاز مبارزات مردمی علیه رژیم منحوس شاه به دنیا آمد. 

 محمدناصر حق ‏شناس آنگاه که در آبانماه سال 1361 هنگامی که 19 سال بیشتر نداشت براى نخستین ‏بار به جبهه رفت و به واحد تخریب پیوست چون اعتقاد داشت واحد تخریب نزدیک ‏ترین معبر براى رسیدن به آسمان بود.  

در هنگام دیده‏ بانى اسیر شد اما پس از پانزده روز با لباس‏هاى پاره پاره و پیکرى سراسر خونین و زخم‏ آلود بازگشت و می گفت من به این راحتی اسیر نمی شوم و در راه 2 عراقی را به هلاکت رسانده و پس از چدین روز سرگردانی و بدون آب و غذا به خاک خودی بازگشته بود . 

 اما باز آرام و قرار نداشت و از بیمارستان راهی جبهه شد. زندگى ناصر در جبهه‏ ها مى‏گذشت. خود را وقف جهاد کرده بود. در آبانماه 1362 به کسوت پاسدارى درآمد و این خود مرحله‏ اى دیگر در حیات او بود. او مرحله به مرحله پله‏ هاى حیات حقیقى را مى‏پیمود. در دوران تخریب، معبرهاى آسمان به رویش گشوده شد، و در دوران دیده‏ بانى دیدنى‏ هایى دید که از دید دنیاطلبان پنهان است.

 آنان که در عملیات خیبر بوده‏ اند، هنوز از دیده ‏بانى سخن مى‏گویند که مهارتش در هدایت آتش، صفوف خصم را متلاشى کرد. بعد از آن به اطلاعات و عملیات پیوست، هنوز چندى نگذشته بود که کارایى و توانایى ‏اش در اطلاعات و عملیات آشکار شد، چنانکه سخت‏ ترین و خطرناک‏ترین کارهاى اطلاعات و عملیات و شناسایى به او محول مى‏شد. در این دوران بود که مسوولیت اطلاعات و عملیات تیپ مسلم‏بن عقیل را برعهده اش نهادند و او با کوله ‏بارى از تجارب عملیات‏هاى والفجر مقدماتى و ... والفجر 8، خیبر و بدر، در این مسئولیت نیز با شایستگى و شجاعت تمام انجام وظیفه مى‏کرد. اشتیاق به جهاد و شهادت در راه خدا، وجود او را لبریز کرده بود، چنانکه پس از سال‏ها نبرد از جبهه دل نمى‏کند و اگر براى صله رحم و انجام امورات خانواده به شهر باز مى‏آمد، اغلب کارهاى مربوط به جبهه و جنگ را انجام مى‏داد.

 با همه از جبهه مى‏گفت، از پیروزى‏ها و ایثارها، از عنایات و امدادهاى خداوندى... آخرین بارى که به جبهه اعزام مى‏شد، پدر و مادرش به او مى‏گویند: آخر تو کى از جبهه برمى‏گردى که سر و سامان بگیرى؟ و ناصر مى‏گوید: اگر این بار برگشتم، حتماً به حرف شما عمل خواهم کرد. اگر این بار برگشتم... بالاخره روز موعود فرا رسید و محمد ناصر حق شناس در 20 اردیبهشت 1365 در جبهه حق علیه باطل جان به جان آفرین تسلیم کرد و به لقاء الله پیوست.










نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات