سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید سید عیسی موسوی فرمانده گردان توپخانه، تیپ دوم امام حسن مجتبی (ع)، لشکر 7 ولیعصر (عج)

 سحرگاه چهارمین روز از بهار سال 1342 در روستای آبله از توابع شهرستان باغملک در خانواده‌ای متدین و مذهبی از سادات دیده به جهان گشود. در دوران دبیرستان بدون هیچ هراسی علیه رژیم منحوس پهلوی به مبارزه برمی‌خاست و در فعالیت‌های سیاسی حضوری پررنگ داشت.


عشق و شیفتگی وی به امام و اسلام موجب شد تا در سال‌های دوران دفاع مقدس روانه جبهه‌های نبرد شود. وی در حماسه جزایر مجنون نقش مؤثری داشت. جمعا 45 ماه در جبهه‌های حق علیه باطل مردانه جنگید و حضوری فعال داشت و دلاور مرد عملیات های شلمچه، پاسگاه زید، کردستان، هویزه، جزایر مجنون و اروند و ... بود.

در سال 1366 با تشکیل گردان 723 توپخانه امام جعفر صادق (ع) شهرستان هفتکل جمعی تیپ دوم حضرت امام حسن (ع) خوزستان، فرماندهی یکی از گروه‌هان‌ها را عهده دار شد.

 شهید سید عیسی موسوی در تاریخ 21/12/86 در حین آماده‌سازی گردان توپخانه تیپ دوم امام حسن مجتبی (ع) لشکر 7 ولیعصر (عج) خوزستان برای شرکت دررزمایش بزرگ محرم بر اثر انفجار مخزن موازنه یکی از توپ‌ها به شدت مجروح شد که پس از 10 روز مداوا و بستری شدن در بیمارستان بیش از این فراغ دوستان شهیدش را تاب نیاورد و روح پاکش به آسمان‌ها پر کشید و به فیض رفیع شهادت نایل گردید. از این شهید یک پسر و دو دختر به یادگار مانده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات