سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید حسن زارع بنادکوکی  فرمانده گردان توپخانه تیپ  18 الغدیر























سردار شهید حسن زارع بنادکوکی در تاریخ 15 خرداد 1340 در روستای بنادکوک در خانواده‌ای متدین و سخت‌کوش، به دنیا آمد. وی  با حضور خود در محیط خانواده، عطری دیگر به فضای خانه بخشید و در همان اوان کودکی همه راشیفته خود ساخت.

 

وی دوران کودکی را با تربیت اسلامی توسط والدین خود پشت سر نهاد. او برای تحصیل به دبستان رفت و مراحل تحصیل را تا دبیرستان با جدیت تمام گذراند و موفق به اخذ دیپلم شد. وی در طول این مدت، علاوه بر تحصیل، در امور رفاهی محله  و خانواده خود دریغ نمی‌ورزید و به مستمندان توجه خاصی داشت. 

شهید زارع بنادکوکی از ابتدای طفولیت تا دوران نوجوانی و جوانی عنایت خاصی به مجالس و محافل مذهبی داشته و علاقه ویژه‌ای به انجام عبادات داشت و از اخلاق حسنه ای برخوردار بود. 

او در جریانات انقلاب با دوستان خود جزء پیشگامان مبارزه بود و در این راه تلاش فراوانی را به منصه ظهور رساند.

 

شهید زارع پس از پیروزی انقلاب و آغاز تجاوز دشمن زبون، با علاقه فراوان به خیل بسیجیان پیوست و سپس در تاریخ 15شهریور 1360 به عضویت سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی درآمد. بعد از یک سال، در ستاد منطقه6 فعالیت نمود. در سال 1362 به مدت 6 ماه، به جمع محافظین حضرت امام (ره) در جماران پیوست. با تشکیل تیپ الغدیر به عنوان مسوول آتشبار خمپاره 120 برگزیده شد و از تاریخ 20 مهر 1365 به عنوان فرمانده گردان توپخانه تیپ مستقل الغدیر منصوب شد.

 

او سرانجام پس از 27 ماه حضور در جبهه، در تاریخ 10 اسفند 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. 

سردار شهید زارع بنادکوکی در سال 64 ازدواج نمود که تنها فرزند وی، 2ماه پس از شهادت پدر دیده به جهان گشود.




فرازی از وصیت نامه شهید:

خداوندا جسم وروح مرا تو آفریدی و من اینک آنرا در طبق اخلاص تو تقدیم درگاهت می کنم از درگاه مقدست می خواهم که مرا ببخشی و این هدیه ناقابل مرا بپذیری و من غزیز تر از آن چیزی نداشتم که در راحت نثار کنم، ای خدای بزرگ هیچ چیز کام تشنه مرا سیراب نمی کند الا شهادت، خدایا توفیق شهادت در راهت را از روی اخلاص و پاکی به من عطا کن تا از وسوسه های شیطانی و گناهان پاک شوم.

شهید در بخش دیگری از وصیت نامه خود به مردم توصیه می کند:

با قاطعیت در برابر منافقین بایستید و نگذارید که هرچه دلشان می خواهد بگویند پشتیبان روحانیت باشید. سنگرهای نماز جمعه، دعای کمیل و دیگر دعاها را خالی نگذارید که همین دعاها بوده که موجب پیروزی رزمندگان و وحشت دشمنان اسلام بوده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات