سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید جواد شابلی فرمانده توپخانه تیپ 18 الغدیر

شهید جواد شابلی

سال 1341 در خانواده ای متدین و مذهبی در شهرستان اردکان دیده به جهان گشود .او در محیطی آکنده از نور معنویت رشد یافت و با احکام اسلامی آشنا شد. وقتی وارد دوران تحصیل شد به دبستان صدرآباد رفت . دوره راهنمایی را با موفقیت پشت سر نهاد و چون علاقه به رشته فنی داشت به هنرستان فنی اردکان رفت و در رشته برق مشغول به تحصیل شد. دوران تحصیل ایشان در هنرستان مصادف بود با دو.راتن مبارزات مردم ایران بر علیه ظلم وفساد شاه خائن .او در حین تحصیل هنرستان بود که وارد مبارزات انقلابی شد. در محافل و مجالس مذهبی حضوری چشم گیر داشت و در مبارزات قبل از انقلاب نقش به سزایی ایفا کرد. پس از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه درآمد و به خیل رزمندگان اسلام شتافت .او در صحنه های مختلف جنگ تحمیلی به حماسه آفرینی پرداخت و دفعات متعددی در جبهه حضور یافت. 

دارای روحیه عالی و پشتکار وصف ناپذیر بود .در مسئولیت هایی چون فرمانده گروه، معاون گروه، فرمانده گروهان، فرمانده واحد ضد زره و در نهایت فرماندهی توپخانه تیپ 18 الغدیر به خدمت پرداخت. او شرط قبول این مسئولیت ها را حضور در عملیات گذاشت .حاج جواد شابلی در سال 1363 در عملیات بدر در شرق دجله با آن که فر مانده توپخانه تیپ الغدیر بود؛اما معاونش را به جای خود مامور کرده ودوشادوش نیرهای عملیاتی به جنگ با دشمن پرزداخت که در همین عملیات به آرزوی دیرینه اش رسید و شهید شد.
اودر بخشی از وصیت نامه اش چنین می نویسد: 
در حراست از خط ولایت فقیه که همان خط سرخ انبیاءست کوشش نمایید و با حضور دائم خویش در صحنه انقلاب به خفاش صفتان که چشم دیدن آفتاب این انقلاب را ندارند مجال و فرصت ندهید. 
وصیت‌نامه   
بسم الله الرحمن الرحیم     
حمد خداى بزرگ را که خلقت انسان از لطف اوست و درود و تحیات بر انبیاء و اولیاء الهى و ائمه طاهرین علیهماالسلام و درود و سلام بر خمینى روح خدا و قلب تپنده ملت مستضعف جهان و درود به روان پاک شهدا از هابیل تا کربلاى ایران که خالصانه جان خود را براى رضاى خالق در راه هدف فدا نمودند و با شناخت و آگاهى در این راه گام نهادند و به پاس احترام خون این عزیزان خداوند بر مامنت نهاد و طریق فضیلت و تقوى را به شناساند . من جواد شابلى اکنون که توفیق هجرت را یافتم و موفق شدم با لباس پاسدارى در جبهه حاضرشوم و پاسدار حرمت خون شهیدان ,خداى بزرگ این نعمت را بر من ارزانى داشت ؛شاید کفایت و لیاقت شهادت را نصیبم سازد و بتوانم پس از عمرى تباهى و گناه و معصیت با نثار خون خویش و آبیارى درخت اسلام با شهادت خود به اسلام خدمتى نموده باشم و به لقاء الله برسم . 
از افتخاراتم این بود که در ارگانى به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامى خدمت مى کنم و انشاء الله با نثار خون خویش به این اسم و این ارگان خدمتى نموده باشم . از ملت عزیزو شرافتمند ایران درخواست مى نمایم که جبهه ها را همیشه با اعزام نیروهاى معتقد به اسلام و انقلاب پر نگهدارند و امام امت را یار و پشتیبان باشند . 
در حراست از خط ولایت فقیه که همان خط سرخ انبیاء است, کوشش نمایند و با حضور دائم خویش در صحنه به ضد انقلاب و خفاش صفتان که چشم دیدن آفتاب این انقلاب را ندارند مجال و فرصت ندهند که این دیوسیرتان از هر فرصتى علیه انقلاب استفاده خواهند نمود.
از پدر و مادر خویش که در پرورش و تربیت من متحمل رنج فراوان شدند و متاسفانه در عمر کوتاه خود توفیق جبران ذره اى از زحمتهایى که برایم کشیدند را نداشتم ,طلب عفو مى نمایم . برادران و خواهران گرامى ، کوتاهى و گناهان مرا با دیده عفو بنگرید و مرا ببخشید تا انشاء الله خدا نیز از من راضى باشد.  
بار پروردگارا امام امت را تا انقلاب مهدى نگهدار. دولتمردان و خدمتگزاران به اسلام را موفق و موید بدار . بر اتحاد و اتفاق  مسلمانان در سرا سر دنیا بیفزاى . حکام مرتجع منطقه را با دست پر قدرت مسلمانها  سرنگون دار و امت اسلام را در پیشبرد اهداف عالیه قرآن موفق دار.  
والسلام على عبادالله الصالحین  جواد شابلى  
ضمنا" 8 روز روزه قضا دارم و مدت 6 ماه نیز نماز قضا دارم که آن را با پولى که پهلوى رضا دارم ,برایم انجام دهید. همچنان از دارائى خودم براى خرج دفن و کفن استفاده نمائید و بقیه دارائیم را در هر راهى که صلاح بدانید خرج نمائید . خدا حافظ و نگهدار شما.                                                            جواد شابلى   تاریخ 24/7/1361.







   











نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."





طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات