سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهیدمدافع حرم ،آزاد خشنود  کوهنجانی  گروه توپخانه 56 یونس

بسم رب الشهدا

زندگی نامه سردار شهید سرتیپ دوم پاسدار حاج آزاد خشنود کوهنجانی ملقب به حبیب بن مظاهر استان فارس

شهید آزاد خشنود  کوهنجانی فرزند علمدار در تاریخ 29/8/1341 درشهر کوهنجان دیده به جهان گشود.ایشان کوچک ترین پسر خانواده از خانواده ده نفری بودند. وی دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی خود را در کوهنجان سپری کردند و جهت ادامه تحصیل به شیراز رفت که همزمان با مبارزات انقلاب و تعطیلی مدارس مجبو ربه ترک تحصیل شد.

با شروع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد و ازهمان ابتداء به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد. سالهای دفاع مقدس را در جبهه های نور علیه ظلمت سپری کرد و چندین بار مجروح شده وبه درجه جانبازی نائل آمدند. در سال 1365 با خواهر شهید لطف الله  کامران ازدواج کردند که حاصل این ازدواج سه فرزند به نام های (زینب،حسین،زهرا) می باشد.ایشان در تمام سال های زندگی و خدمات خالصانه شان هیچ وقت در زندگی دنیوی غرق نشدند و غالب دارایی خود را وقف بی بضاعتان کردند.

 بعد از پایان جنگ خود را به گروه توپخانه 56 یونس منتقل نمود وتا پایان خدمت در رسته مخابرات ادامه خدمت دادند و در سال 1391 به شرف باز نشستگی نائل آمدند.سردار خشنود در دوران زندگی خود علاقه زیادی به قرائت قرآن وادعیه  وهمچنین نماز های نافله داشتند وخود را مقید به نماز اول وقت و شرکت در نماز جمعه و جماعت می دانستند

سردار خشنود کوهنجانی با شروع فتنه تکفیری به عنوان مستشار نظامی به صورت داوطلبانه در کسوت دفاع از حرم اهلبیت به سوریه اعزام که سرانجام در مرحله دوم اعزام خود در تاریخ   8/1/1396 در منظقه شیعا پس ازمقاومت جانانه و شجاعت بی نظیری به دست تکفیری های ملعون به ارزوی دیرینه خود رسید و به درجه رفیع شهادت نائل امدندو در تاریخ 14/1/1396 درجوار همرزمان شهیدش در گلزار شهدای کوهنجان به خاک سپرده شد

 روحش شاد و راهش پر رهرو باد


باسمه‌تعالی

وصیت‌نامه سردار شهید مدافع حرم، سرتیپ دوم پاسدار حاج آزاد خشنود کوهنجانی

به نام خداوند«ی که» اول می‌بخشد وبعد مهربان است، ضمن «این»‌که می‌بخشد، مهربان هم هست.

با صلوات بر محمد و آل محمد(ص).

سلامٌ‌علیکم

بدون مقدمه وصیت من اجرای وصیت امام خمینی قدس‌سره می‌باشد.
1- برادران و خواهران گرامی؛ پیرو ولایت باشید هر چند به ضرر شما باشد از لحاظ دنیوی، ولی بدانید اجر دنیا و آخرت دارد. پُست و مقام امور دنیوی شما را فریب ندهد، پیرو ولایت یعنی پیرو حضرت صاحب‌الامروالزمان، یعنی پیرو امر و مطیع فرمان الهی.
2- مسجد، نماز جمعه و جماعات، مخصوصاً نماز اول وقت، قرائت قرآن کریم با معنی هر روز «را» ترک نکید، با جماعت باشید«که» دست خدا با جماعت هست.
3 - زیر بار ظلم نروید چون اول خود شما در دنیا و آخرت ضرر می‌کنید چون اگر شما مظلوم واقع نمی‌شدید ظالم، ظلم نمی‌کرد، طبق روایات خداوند از شما سئوال می‌کند.
4 - بصیرت و آگاهی داشته باشید. نگویید به ما چه، یا اینکه کاری از دست ما بر نمی‌آید. نه خیر، خداوند «از» هر کس در حدّ توان خود او تکلیف می‌‌خواهد. به دیگرن آگاهی بدهید و این آگاهی جهت تفرقه و جدائی نباشد، آگاهی دینی و مذهبی باشد نه فقط سیاسی و دنیوی، که به درد نمی خورد. البته بصیرت دینی و سیاسی در کنار هم چون دین و سیاست با هم هستند وجدا نیست.
5 - شفاعت شهدا شامل حال کسانی که پیرو ولایت نیستند نمی‌شود، هرچند اقوام نزدیک باشند.

از کتاب شهدا شهر کوهنجان






منبع:http://masjedk.ir/

۱۳۴۴بازدید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."



طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات