سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید محمد وجدانی

شهید محمد وجدانی بیلندی مقدم
نام پدر: ناصر
تاریخ تولد: 1-9-1335 شمسی
تاریخ شهادت : 11-8-1361 شمسی
محل شهادت  : عین خوش
گلزار شهدا : گلستان شهدا
اصفهان

«شیخ بهلول» استاد این شهید بوده به حدی که در غم هجران و شهادت وی شعری سوزناک می سراید و برای شهید در مجالس سوگواری و نوحه سرایی می کند.

محمد وجدانی در دوره راهنمایی نجّاری، جوشکاری و تراشکاری بلد بوده و رفیق شش دانگ شهید میرمجربیان است. در دوران انقلاب فعال و پرتلا است و بعد از آن نیز نقش موثری در راه اندازی آموزشکده رزمی سپاه پادگان امام علی(ع) دارد.

بامداد یازدهم آبان ماه سال ۱۳۶۱ غسل شهادت می کند و ظهرگاهان همان روز، راکت های هلی کوپتر دشمن پی در پی فرود می آیند و او را به سرمنزل جاودانه مقصود می رسانند.

دفترچه خاطرات شهید حکایت از تلاش و تحقیق های وی در راه اندازی و شکوفایی واحد آموزش و هچنین پادگاه شهید آیت اله صدوقی، تا آخرین ثانیه های زندگی دارد.

۷۴۰بازدید

نظرات (۱)

روحشان شاد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات