سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید ابوطالبی جهرمی-عبدالمجید
شهید عبدالمجید ابوطالبی جهرمی
نام پدر: علی
تاریخ تولد: 2-1-1340 شمسی
محل تولد:فارس- جهرم
پاسدار-متاهل
فرمانده پشتیبانی
تاریخ شهادت : 13-12-1364 شمسی
محل شهادت : فاو 
گلزار شهدا: رضوان 
فارس - جهرم
شهید مصطفی ابوطالبی ۲۳ تیرماه سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در منطقه شلمچه به شهادت رسید و شهید عبدالمجید ابوطالبی نیز ۱۳ اسفند سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو به فیض شهادت نائل شد


عبدالمجید ابوطالبی در سال  1340 ، در خانه ای کوچک و محقر در جهرم در عطرافشان اذان و اقامه متولد شد . گریبانش پر از تغزل و زخم و آیینه بود و از نگاه آفتابی اش غزل غزل مهربانی و ناز فرو می چکید . عبدالمجید نام مبارکی بود که او را به خیل بندگان خاص الهی متّصف ساخت . دوران کودکی او با نماز و نیایش و ذکر اهل بیت علیهم السلام گره خورد و تحت توجهات پدر و مادری وارسته احکام و معارف دینی را فراگرفت و با شور و نشاطی روحانی پا به حیطة علم و فضل و دانش گذاشت . هنوز دوران راهنمائی را به پایان نرسانده بود که به علت مشکلات مالی خانواده ، از ادامة تحصیل باز ماند و به کارهای مختلفی چون مکانیکی و رانندگی اشتغال ورزید .
 سردار شهید عبدالمجید ابوطالبی که بهاران جوانی خود را در خدمت به اسلام و انقلاب سپری کرده بود ، بعد از پیروزی انقلاب نیز عاشقانه به خیل سبزپوشان جان برکف سپاه جهرم پیوست و کلمه مقدس پاسدار ، حلیة نام مبارک او گردید .
 وی در ابتدا در مخابرات سپاه جهرم به انجام وظایف محوله پرداخت اما پس از مدتی با گذراندن دوران مختلف آموزش دیده بانی ، تطبیق آتش و خمپاره در قسمت ادوات تیپ المهدی (عج) مشغول خدمت گردید .
 شهید ابوطالبی مدت چهار ماه نیز در اصفهان توپهای دوربرد را آموزش دید و از آن پس بعنوان مسئول یکی از واحدهای توپخانه بطور مداوم در جبهه حضور یافت . وی بعد از شهادت برادر شقایق پیشه اش ، سلاح فرو افتادة او را در دستهای پولادین خود فشرده و با قلبی مطمئن و ایمانی راسخ سینة پلید دشمنان شوم اسلام و میهن را آماج گلوله های خشم خود ساخت . شهید ابوطالبی در قالب عملیاتهای حضوری شایسته داشت و در جریان مبارزات خستگی ناپذیر خود بارها مورد اصابت تیر و ترکش دشمن بعثی قرارگرفت .
سیزدهم اسفند 1364 یادمان پرواز خونین او و محور عملیات فاو وعده گاه دیدار او با شاهد شهادت است . پیکر مطهر شهید ابوطالبی در واپسین روزهای سال 1364 بر دستهای صدها عاشق دلسوخته تشییع و در گلزار شهدای جهرم در کنار برادر و دیگر همرزمانش به خاک سپرده شد .


وصیتنامه شهید عبدالمجید ابوطالبی:

طریقه ی جنگیدن را علی (ع) به ما آموخت . مکتب تشیع مکتبی است که فرد ، خودش تا دم مرگ می جنگد و تا اسلحه برادرش بر روی زمین می افتد دیگری آن را بدست می گیرد . تشیع یعنی اسلام محمد (ص) ؛ اسلام محمدی از دو مسئله پابرجاست که تمامی دنیا علیه آن قیام کرده اند : “غدیرخم و عاشورا.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات