سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید آهاری-صیاد

شهید صیاد آهاری

نام پدر: حسین

تاریخ تولد: 20-4-1343 شمسی

محل تولد: اردبیل 

بسیجی-مجرد

بی سیم چی

تاریخ شهادت : 20-12-1367 شمسی

محل شهادت : کوشک 

گلزار شهدا:غریبان 1

اردبیل

 شهید صیاد آهاری
شهید صیاد آهاری در تاریخ هشت آذر ماه سال یکهزارو سیصدوچهل وسه در یک خانواده پر جمعیت هشت نفری (4پسرو2دختر) که شهید چهارمین فرزند خانواده محسوب می شد شهید از مادری بنام گلی بگیم کفاش امامی در شهرستان سرسبز وزیبای حسینی اردبیل دیده به جهان گشود پدر وی (شهید )حسین آهاری فردی مومن وبا سواد خواندن ونوشتن که از طریق روزنامه فروشی در دکه مطبوعاتی شریعتی شهرستان اردبیل ایاب وذهاب خانواده را تامین می کردند وشهید کاملاً در محیطی مذهبی رشد وپرورش نمود.
برادر شهید می گوید :وضعیت مالی خانواده قبل از تولد شهید متوسط بود وبعد از تولد شهید همان وضعیت مالی قبلی را داشتیم وپدر مرحوممان از طریق روزنامه فروشی در دکه مطبوعات فروشی واقع در شریعتی امرار معاش می کردند وبه همین خاطر در بین اهالی شهرستان اردبیل واهالی محل از احترام خاصی برخوردار بودند ولی بدلیل عدم وجود مهد کودک ومکتب خانه در محل سکونتمان واقع در خیابان سعدی کوچه احد خان پدر مرحوممان موفق نشدند شهید رابرای ارتقاء علم ودانش در این مکانها ثبت نام کنند .
وضعیت تحصیلی شهید در دوران ابتدایی متوسط بود وتمام تکالیف مدرسه اش را به تنهایی انجام می دادند ،رابطه شهید با تمام بچه های محل وهم کلاسیهای خود بسیار مهربان ورئف بود واوقات فراغت خود را در این دوران بیشتر با انجام تکالیف مدرسه اش سپری می کردند وقتی شهید به سن 12 سالگی رسیدند که اوایل انقلاب اسلامی بود با اینکه شهید سن وسال کمتری داشتند ولی علاقه خاصی به انقلاب شکوهمند امام خمینی (ره) داشتند وهمیشه از من وپدر مرحوممان می پرسیدند که چرا حضرت امام خمینی (ره) بر علیه رژیم طاغوت قیام کرده اند چرا مردم بی آنکه حضرت را ببینند دست به تظاهرات وراهپیماییها علیه رژیم شاه می زنند وقتی هدف از این انقلاب وتظاهرات را به شهید توضیح می دادیم خود او نیز بی آنکه حضرت را ببینند همراه ما درراهپیماییها وتظاهرات شرکت می کردند وهر چقدر اسرار می کردیم که تو هنوز سن وسال کمتری برای این کارها دارید ولی هیچ وقت حرف ما را قبول نمی کردند ودر تظاهرات علیه رژیم شاه شرکت می کردند.
شهید بعد از پایان دوره ابتدایی در سال تحصیلی 56-55 در مدرسه ارباب زاده شهرستان اردبیل ثبت نام کردند ودر سال تحصیلی 59-58 موفق شدند این مقطع تحصیلی را با موفقیت پشت سر نهادند وبه دلیل علاقه زیاد به انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ایران وبعد از پیروزی برای اینکه بیشتر درخدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند برای همیشه تحصیل را کنار گذاشتند شهید علاوه بر اینکه در پایگاههای مساجد محل حضور فعال داشتند در کارگاه فرش بافی به همراه ما کار می کردند وعلاقه زیادی به این حرفه داشتند شهید از دوران کودکی عاشق امامان وپیامبران خداوند متعال بودند وبه همین خاطر قبل از سن تکلیف نماز وروزه خود را به جا می آوردند ودر تمام مراسمات مسجد در ماه محرم وماه مبارک رمضان شرکت می کردند وبا دوست خود آقای نوعی تیم فوتبال تشکیل می دادند واوقات فراغت خود را با بازی فوتبال سپری می کردند رابطه وی (شهید )با پدر ومادر خود مهربان ودر اکثر کارهای خانه اعم از شستن ظرف وفرش به مادرش کمک می کردند وبا مانیز رابطه حسنه ای داشتند شهید درصله رحم بسیار موفق بودند وحتی اقوام دور خود را در شهرستانهای مختلف ملاقات می کردندواز اوضاع واحوال آنها بی خبر نمی ماندند وبا همسایگان خود نیز مهربان ورئوف بودند وسعی می کردند در تمام کارهابه همسایگان کمک کنند .شهیددر دوران نوجوانی بیشتر با کسانی دوست صمیمی می شدند که از نظر خصوصیات اخلاقی ورفتاری شبیه خصوصیات شهید باشند شهید بیش از همه به مادرش احترام می گذاشتند رابطه اجتماعی شهید بسیار قوی بود وبا تمام افراد محل سکونتمان وپایگاهها ارتباط خاصی برقرار می کردند .
شهید برای گذراندن دوره مقدس سربازی خود از طریق سپاه عازم جبهه شدند شهید در این دوران کسانی که علاقه وافر به جبهه وجنگ با رژیم بعث داشتند بعنوان دوست صمیمی خود انتخاب می کردند شهید وقتی با مشکلی روبرو می شدند صبور ومثل یک کوه استوار بودند بزرگترین آرزوی شهید پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی با عراق بود
 
شهید به خاطر دفاع از خاک ایران وآرمانهای حضرت امام خمینی (ره) به جبهه جهت جنگ با رژیم کفر اعزام شدند شهید در طول جنگ تحمیلی در گردان توپخانه انجام وظیفه می کردند توصیه شهید به برادرش حمایت از انقلاب نو پای حضرت امام (ره) بود وبه خواهر ومادرش رعایت حجاب زینب (س)وصبور بودن آنها هنگام شهادت ایشان وقتی خبر شهادت شهید را خانواده شهید شنید ند خوشحال شدند از اینکه فرزندشان در راه انقلاب امام ودین وقران به مقام والای شهادت نائل آمدند.
سرانجام شهید صیاد آهاری در تاریخ 12/6/67 از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عازم جبهه شدند ومسئولیت ایشان در جبهه در گردان توپخانه بودند وبه مدت 6 ماه حضور فعال در جبهه وجنگ داشتند ودر نهایت در سال 20/12/67 هنگامی که در سنگر خود مشغول استراحت کردن بودند در اثر پرتاب نارنجک منافقین به سنگر شهید ایشان وچندتن از رزمندگان اسلام به مقام والای شهادت نائل آمدند وپیکر پاک شهید در گلزار شهدای غریبان شهرستان اردبیل خاک سپاری شد.          
              "روحش شاد یادش گرامی وراهش پررهرو باد انشا ءالله "

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات