سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید امیرزادگانی-سیروس
شهید سیروس امیرزادگانی
نام پدر: محمد
تاریخ تولد: 5-3-1343 شمسی
محل تولد: فارس - شیراز 
بسیجی-مجرد
هدایت اتش
تاریخ شهادت : 29-1-1367 شمسی
محل شهادت : فاو 
گلزار شهدا :کوارکهنه - شماره مزار۲۳
فارس - شیراز
شهید سیروس امیرزادگان در پنجم خرداد سال 1343 در خانواده اصیل عشایری در کوار دیده به جهان گشود. سالهای اولیه زندگی خود را در دامان دشت و طبیعت در کنار خانواده مومن و  عشایری سپری نمود.
در سه سالگی از نعمت پدر محروم شد و در کنار مادری زحمت کش و دلسوز مراحل رشد را سپری نمود تا اینکه در سن هفت سالگی با وجود مشکلات فراوان در زیر چادرهای سفید عشایری مشغول به تحصیل دوران ابتدایی شد شهید از همان دوران کودکی با پشتکار فراوان با وجود مشکلات متعدد و فقر خانواده هم به کار مشغول بود و هم به تحصیل ادامه می داد.
تا اینکه دوران ابتدایی را با موفقیت به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به شهر کوار عزیمت نمود و در مدرسه راهنمایی استاد شهریار مشغول به ادامه تحصیل شد و سه سال راهنمایی را با موفقیت به پایان رساند و دوران دبیرستان را در همان شهر و در دبیرستان شهدای عملیات خیبر در رشته علوم انسانی مشغول به ادامه تحصیل شد که در این ایام هم مشغول به تحصیل بود و هم در فعالیت های مربوط به کمک رسانی به مناطق جنگی بود.
تا اینکه دوران دبیرستان را با اخذ دیپلم در رشته اقتصادی و اجتماعی به پایان رساند و در سال 1365 برای گذاراندن خدمت مقدس سربازی در شهرستان اقلید فارس مشغول گذراندن دوره آموزشی شد و بعد از اتمام دوره آموزشی از پادگان ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) در این دوره در چند مرحله از عملیات های سنگین جنگی شرکت نمود .
 در همین دوره سربازی که به مرکز تربیت معلم شهید مفتح جهرم راه پیدا کرد و حدود شش ماه در این مرکز مشغول دوره آموزشی مقدس معلمی مشغول بود و باز هم همان شور و شوق جبهه ها باعث شد که به طور داوطلب و به عنوان یک معلم بسیجی عشایر عازم مناطق جنگی گردید که به یاری هم سنگران خود بر علیه کفار بعثی بشتابد که در تاریخ 1367/1/21 برای مرخصی و به دیدن مادر پیرش و دیگر برادران و اقوام خود آمد و بعد از پنج روز مرخصی دوباره عازم جبهه گردید که در این زمان عملیات سنگین فاو شروع گردید.
 در این هنگام رانندگی یک دستگاه ماشین مهمات را به عهده گرفته بود. در حین انجام وظیفه که می خواست مهمات را به نیروهای هم رزم خود برساند مورد حمله شیمیایی دشمن قرار گرفت که در روز 1367/1/29 در فاو به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات