سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید بیگدلی-محمدحسن

شهید محمدحسن بیگدلی
نام پدر: یوسف
تاریخ تولد: 21-1-1344 شمسی
محل تولد: زنجان
دانشجو بسیجی
هدایت اتش-دیدبان
تاریخ شهادت : 27-4-1366 شمسی
محل شهادت : ماووت-کربلای10
گلزار شهدا: پایین
زنجان
  گروه توپخانه 61 محرم

وی درسال ۱۳۴۴به دنیا آمد وپنجمین وآخرین فرزند خانواده اش بود،خانواده او از اقشار کم درامدوبسیار مذهبی بودند،درچنین محیطی اواز کودکی با احکام واخلاق اسلامی بارور شدووشالوده یک ایمان مستحکم الهی دروی پی ریزی گشت.
او از همان ابتدا همراه درس،نزذ پدرش آموزش قرآن رانیز آغاز کرد و به مسائل مذهبی واحکام مقید شد،دبستان ودروه راهنمائی را باموفقیت کامل گذراند که اواخر این دوران مصادف با اوجگیری انقلاب بود ،محمد با نوشتن انشاهای انقلابی همکلاسی های خود را آگاه می کرد،اودروان دبیرستان را دررشته ریاضی فیزیک وبا فعالیت شدید درانجمن اسلامی با موفقیت به پایان رساند،چنانچه سرانجام در دانشگاه نیز با  فعالیت های خودش بیدار باش داد
او قانع بود وهیچگاه از یاد محرومان غافل نماند واز نظر مالی وفکری همواره به آنها کمک می کرد،او به ورشهای رزمی علاقمند بود ودر میان هنرها به هنر خطاطی می پرداخت،درسال۱۳۵۷درروزی که مصادف با بیعت نیروهای هوائی با امام بود همراه انان با رهبر خودبیعت نمود.
با آغاز جنگ تحمیلی درسال ۱۳۶۰وارد بسیج شد و با گذارنیدن دوره آموزشی به جبهه جنوب اعزام گردیدودر عملیات گسترده وعظیم بیت المقدس که به آزادی خرمشهر انجامید شرکت کرد،
وی در کنکور سال۱۳۶۳دررشته مورد علاقه اش،شیمی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد ووارد دانشگاه گردید او دانشگاه را از آن جهت برگزید که ملتش رادر راههای پر فراز ونشیب یاری نماید
مجددادراسفند سال۱۳۶۵به جبهه اعزام شد.اودوهفته مانده به پایان مأموریت شش ماهه اش از مرخصی استفاده می نماید وبه نزد خانواده می آید وبا همه دیدار میکند وبا حالت خاص خداحافظی می نماید وهنگام بازگشت ،برمیگردد وبرای بار دوم با مادرش وداع می کند گوئی که این آخرین دیدار است وچنین نیز بود
او رفت وپس از انجام سلسله عملیات نصر4 در جبهه غرب درتاریخ ۲۷/۰۴/۶۶درسنگر دیده بانی در ماووت به آرزوی دیرینه اش رسید وبرای همیشه خدارا برگزید.
وصیت نامه شهید محمدحسن بیگدلی
حمد وستایش خدای سبحان را ودرود بیکران با ارواح تمامی انبیاعظاموشهدای معظم اولین وآخرین عالم اسلام.
انقلاب اسلامی تنها ضامن بقای اسلام ومکتبوتنها رمز سعادت دردنیاوآخرت می باشد،لذا حراست وحمایت از آن عموم است فرض است….ودر این میان شما از یک نیروئی بنام الله برخوردارید که پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی می باشد .از بعضی شکستهای ظاهری ولی درباطنپیروزهای واقعی دلخور نباشید ومطمئن باشید که از این خونها آنچنان لاله هائی شکوفه کند که ایران براستی گلستان شود .انشاالله تعالی.
برادران همسنگر من یعنی محصلین ومعلمین عزیز که ا ز همان اول بارهای گرانی از انقلاب رابردوش کشیده اید .خداوند قوت دهد آن بازوانی را که درجاهای مختلف واینچنین بندگی خدا می کنند…ای خدای یزرگ!
از پدر ومادرم که در تربیت وتعلیم اینجانب زحمات طاقت فرسائی کشیده اند شرمنده هستم چون نتوانستم ونمی توانستم دراینجا از ادای آنهمه محبت درآیم ولیکن قول می دهم که دران سرای دست گیر آنها باشم.
از تمام خویشان خود واز پدر ومادرم می خواهم که مصداق خوب ونمونه ای از این آیه باشند که الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله واناالیه راجعون
حمد وستایش خدای بزرگ برمن واجب است تا برخوردار از چنان پدر ومادری باشم که با نان خشک اما حلال من الله مرا بزرگ کردند ودراخر آنرا نثار اسلام نمودند تا پشتوانه ای عظیم درانسرای پس انداز کنند.
آنان با صبر انقلابی ومقاومت نشان خواهند داد که گرچه در کربلای حسین نبودند لیکن در کربلای ایران حاضر شدند که فرزند خودرا به اسلام تقدیم نمایند وسعادت دنیا وآخرت را بازخرند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات