سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید تحریری ماسوله-حبیب
شهید حبیب تحریری ماسوله
نام پدر: محمدتقی
تاریخ تولد: 20-7-1345 شمسی
محل تولد: گیلان - فومن
سرباز-مجرد
دیدبان
تاریخ شهادت : 28-6-1365 شمسی
محل شهادت : پیرانشهر 
گلزارشهدا:اشکلت 
گیلان - فومن
دیدبان گروه توپخانه 60 رسالت

شهید حبیب‌ تحریری‌ ماسوله‌ فرزند محمدتقی‌ به‌ سال‌ 1345 در روستای‌ اشکلیت‌ از توابع ماسوله شهرستان فومن دیده‌ به‌ جهان‌گشود. این‌ شهید بزرگوار تا قبولی‌ پایه‌ی‌ دوم‌ راهنمایی‌ به‌ تحصیل‌ مشغول‌ شد و پس‌ از آن‌، به‌ شغل‌دامداری‌ پرداخت‌.
بعد از مدتی‌، به‌ تهران‌ رفت‌ و در یکی‌ از کارگاههای‌ این‌ شهر مشغول‌ به‌ کار شد. در سال‌ 1364 به‌خدمت‌ سربازی‌ فراخوانده‌ شد و در مهرماه‌ این‌ سال‌ بعنوان‌ پاسدار مشمول‌، از سپاه‌ پاسداران ‌انقلاب‌ اسلامی‌ شهرستان‌ فومن‌ به‌ سربازی‌ رفت‌. پس‌ از طی‌ مراحل‌ آموزشی‌ به‌ مناطق‌ جنگی‌ غرب‌ کشور اعزام‌ شد و به‌ جمع‌ دیگر رزمندگان‌ که‌ در حال‌ مبارزه‌ با متجاوزین‌ بعثی‌ بودند، پیوست‌. شهیدتحریری‌ در آذربایجان‌ غربی‌ در پیرانشهر مشغول‌ انجام‌ وظیفه‌ بود که‌ در بیست‌ و هشتم‌ شهریور1365 در عملیات‌ کربلای‌ دو، به‌ فیض‌ شهادت‌ رسید و به‌ دیدار محبوبش‌ شتافت‌.
به عبارتی دیگر :
با نام خداوندی که بخشنده و مهربان است و با درود و سپاس فراوان بر شهیدان انقلاب اسلامی ایران که با خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند تا انقلاب اسلامی ما به پیروزی برسد ؛ شهید حبیب تحریری در سال ۱۳۳۸ در روستای اشکلت به دنیا آمد او در سن ۱۲ سالگی به علت تنگدستی خانواده اش در یک کارگاه علم سازی مشغول به کار شد و تا ۹ سال در آنجا به کار علم سازی پرداخت ۲۱ ساله بود که به اصرار پدرش به جبهه جنگ عازم شد و در آنجا علیه دشمن بعثی مشغول به جنگ شد محل جنگ او شهر پیرانشهر بود بعد از مدتی نامه هایی از او به دست ما رسید و خبر از سلامتی او می داد اما بالاخره سال ۱۳۶۴ و شهریور ماه آن سال بود که خبر رسید حبیب به شهادت رسیده با این خبر خانواده او بسیار عزادار شدند و همه منتظر رسیدن جنازه او بودند وقتی که جنازه او را آوردند همه به عزاداری پرداختند پس از مدتی جمعیت در روستای اشکلت موج می زد و با سینه زنی وعزاداری او را به پشت مسجد اشکلت بردند و در هما ن جا بود که او را دفن کردند پس از تشییع جنازه بعضی از دوستانشان که به آنجا آمده بودند پیش پدر او رفتند و پدر شهید که بسیار ناراحت بود از آنها پرسید که پسرش چگونه به شهادت رسیده و آنها در جواب گفتند که او به دیده بانی رفته بود که توسط یکی از سربازان عراقی مورد گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید .
مطالبی درباره شهید تحریری

با نام خداوندی که بخشنده و مهربان است و با درود و سپاس فراوان بر شهیدان انقلاب اسلامی ایران که با خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند تا انقلاب اسلامی ما به پیروزی برسد من می خواهم درباره عمویم شهید حبیب تحریری انشایی بنویسم شهید حبیب تحریری در سال 1338 در روستای اشکلت به دنیا آمد او در سن 12 سالگی به علت تنگدستی خانواده اش در یک کارگاه علم سازی مشغول به کار شد و تا 9 سال در آنجا به کار علم سازی پرداخت 21 ساله بود که به اصرار پدرش به جبهه جنگ عازم شد و در آنجا علیه دشمن بعثی مشغول به جنگ شد محل جنگ او شهر پیرانشهر بود بعد از مدتی نامه هایی از او به دست ما رسید و خبر از سلامتی او می داد اما بالاخره سال 1364 و شهریور ماه آن سال بود که خبر رسید حبیب به شهادت رسیده با این خبر خانواده او بسیار عزادار شدند و همه منتظر رسیدن جنازه او بودند وقتی که جنازه او را آوردند همه به عزاداری پرداختند پس از مدتی جمعیت در روستای اشکلت موج می زد و با سینه زنی وعزاداری او را به پشت مسجد اشکلت بردند و در هما ن جا بود که او را دفن کردند پس از تشییع جنازه بعضی از دوستانشان که به آنجا آمده بودند پیش پدر او رفتند و پدر شهید که بسیار ناراحت بود از آنها پرسید که پسرش چگونه به شهادت رسیده و آنها در جواب گفتند که او به دیده بانی رفته بود که توسط یکی از سربازان عراقی مورد گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید . این سرگذشت شهید حبیب تحریری بود که برای شما نوشتم از خداوند بزرگ می خواهم که همه شهیدان انقلاب اسلامی را بیامرزد و مورد لطف و رحمتش قرار دهد.

( علی اصغر تحریری کلاس سوم راهنمایی ثار الله- ماسوله )

http://up.sabahat.ir/view/1504265/home.png منبع :405 شهید شهرستان فومن  /  8000 قهرمان گیلان

مختار باوقار:

شهید حبیب الله تحریری ماسوله دیده بان۴۰  رسالت درمنطقه حاج عمران روی کوه کدو پشت سنگر دیده بانی به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.    روحشان شاد


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات