سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهیدچهره‌ساز-مجید
شهید مجید چهره‌ساز
نام پدر: محمدعلی
دید‌ه‌بان
متولد: 1343
محل تولد:نجف‌آباد
عضویت: بسیج
محل شهادت: دهلران(عملیات محرم)
تاریخ شهادت: 1361/8/12
گلزار شهدا: جنت الشهدا
اصفهان - نجف آباد

زندگی نامه

تحصیلاتش را تا مقطع راهنمایی ادامه داد و به علت استعداد و علاقه‌ای که به کارهای فنی داشت، ترک تحصیل نمود و در مغازه تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت مشغول کار شد.


نوجوان بود که انقلاب به پیروزی رسید. در پایگاه‌ بسیج شهید بهشتی به نگهبانی از مراکز حساس و حیاتی شهر مشغول شد. چون در اوایل انقلاب این مراکز توسط گروه‌های ضدانقلاب تهدید می‌شد، مجید اکثر شب‌ها نگهبانی می‌داد و روزها با جدیت به کار مشغول می‌شد. روزهای دوشنبه روزه می‌گرفت. اگر کسی صحبتی می‌کرد که در آن غیبت یا تهمتی بود، مجید عکس‌العمل نشان می‌داد و همین خصلت باعث شده بود فامیل و بستگان، علاقه خاصی به او داشته باشند پس از آشنایی با خانواده شهدا، از طرف پایگاه شهید بهشتی به دیدار آن‌ها می‌رفت و پیرامون شهید و شهادت صحبت می‌کرد؛ گویا برایش شیرین‌تر از شهادت هدیه‌ای نبود.

5/1/61 توانست برای رفتن به جبهه رضایت خانواده‌اش را به دست آورد و پس از طی کردن دوره آموزشی عازم جنوب کشور شد. 10/2/61 در غرب جاده‌ی اهوازـ خرمشهر بر اثر اصابت ترکش خمپاره، از ناحیه دست، سینه و شکم مجروح شد و در یکی از بیمارستان‌های اهواز بستری گردید. بعد از انجام عمل جراحی در 16/2/61 به تهران منتقل شد، در حالی‌که هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده بود در عملیات رمضان حضور یافت. در همین عملیات بود که بر اثر موج انفجار پرده‌ی گوش او آسیب دید و بدون اطلاع والدینش در اهواز بستری شد و بعد از آمدن به مرخصی و چند روز استراحت، قبل از عملیات محرم به جبهه اعزام شد.

این بار از همه‌ی فامیل خداحافظی کرد، رفتارش نشان می‌داد که می‌خواهد به یک سفر همیشگی برود. در قسمت دیده‌بانی لشکر8 نجف‌اشرف مشغول خدمت بود و پس از فراگیری آموزش‌های لازم، راهی دیدگاه در منطقه‌ی عملیاتی محرم شد و این‌بار در آزمایش الهی پیروز شد و روحش سبک‌بال به پرواز درآمد.


وب سایت گلزار شهدای کشور

 وصیت نامه:

 باسمه تعالی

این وصیت نامه هایی که این عزیزان می نویسند مطالعه کنید پنجاه سال عبادت کرده اید.              امام خمینی (ره)

 

با درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و رهبر مستضعفان جهان و با درود به تمام شهدای اسلام از هابیل تا شهدای انقلاب اسلامی و..............

و با درود و سلام به تمام مجروحین ومعلولین جنگ تحمیلی ایران و عراق و با درو د و سلام به تمام تلاشگران و امت حزب الله که تمام وقت در صحنه تاریخ حاضر و ناظر و شهید است.

 

اینجانب مجید چهره ساز فرزند محمد علی به شماره شناسنامه 628 صادره و ساکن نجف آباد پدر خود را وصی خود قرار داده و امیدوارم موارد مذکور را با دقت پیگیری نموده و از اینکه دوستان و آشنایان عذر خواهی و سفارش دعا و استغفار نموده خداوند اجر همگی شما را عطا نماید.

پدر و مادر عزیزم امیدوارم مرا ببخشید که شما را خیلی اذیت و زجر داده ام واز درگاه خداوند بخواهید که این فرزند شما را بیامرزد هر چه می توانید دعا کنید و از خداوند بخواهید که مرا جز شهداء قرار دهد.

پدر و مادر عزیز من هیچ راضی نیستم که شما به خاطر شهید شدن من گریه کنید در عوض گریه دعا کنید و از خداوند بخواهید که هر چه زودتر مشرکان و کافران بعثی و اربابش آمریکای جنایتکار را از شر مسلمین کوتاه کند.برادران و خواهران گرامی می دانم با رفتن من شما ناراحت می شوید ، ناراحت نباشید راه رفتنی را باید رفت و چه سعادتی که انسان در راه خدا جهاد کند و شهید شود برادران عزیزم امیدوارم که شما راه شهدا را ادامه دهید چون مسئولید.

 

1- یک سال نماز                        2- 3 روز روزه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات