سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید حیدریه-سیدسعید
شهید سیدسعید حیدریه
نام پدر: سیدجلال
تاریخ تولد: 23-8-1340 شمسی
محل تولد: اصفهان 
پاسدار-مجرد
تاریخ شهادت : 6-9-1361 شمسی
محل شهادت : ابوغریب 
گلزارشهدا:گلستان شهدا 
اصفهان

شهید سید سعید حیدریه در سال 1342در خانواده ای روحانی در شهر اصفهان دیده به جهان گشود.از کودکی با مجالس روزه و عقاید مذهبی آشنا شد و بهانه گیری کودکانه نداشت.سید سعید با موفقیت تحصیلات دوران راهنمایی را به اتمام رساند.او همزمان با تحصیل در کسب فضایل معنوی کوشا بود.محیط خانواده و روح پاک سید موجب شد تا او با امام و انقلاب همراه شود.در پخش اعلامیه و شرکت در تظاهرات و تخریب مراکز فساد فعال بود.پس از پیروزی انقلاب اسلامی،علاوه بر تحصیل در رشته برق در بسیج مدارس نیز فعالیت می کرد و همچنین به عضویت سپاه پذیرفته شد.سعید بعد از گذراندن آموزش تخصصی دیده بانی عازم جبهه های جنوب شد.جبهه فرصت مناسبی بود تا سید روح زلالش را وسعت بخشد و چه زیبا این فکر را عملی کرد. خستگی روز هرگز مانعی انجام مستحبات شبانه نبود.سید حتی در خط مقدم بر نماز اول وقت تاکید داشت و در عملیاتها با خواندن آیه «وجعلنا من بین ایدیهم سدا ومن خلفهم سدا» پیش می رفت و یقین داشت که آسیب نخواهد دید و خدا نیز به راستی چنین مقدر می کرد.به این خاطر به ضد گلوله معروف بود.هر جا می رفت گرمی و صفا را به جمع دوستان هدیه می کرد. او معتقد بود خداوند اگر می خواست همان روزهای اول می توانست صدام را شکست دهد ولی می خواهد به واسطه این جنگ ما را بیازماید. سید سعید در عملیاتهای بیت المقدس، رمضان و محرم افتخار حضور داشت و همواره می کوشید تا شایستگی شهادت را کسب کند و نهایتاً پس از هشت ماه حضور در جبهه در تاریخ 61/9/8 در جبهه ابوقریب به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به شهیدان پیوست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات