سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید حاجی زاده-غلامرضا
شهید غلامرضا حاجی زاده
نام پدر: حسن
تاریخ تولد: 10-9-1346 شمسی
محل تولد: فارس - لامرد
پاسدار وظیفه
مجرد
خدمه توپ
تاریخ شهادت : 24-2-1366 شمسی
محل شهادت : بانه
گلزار شهدا: ده شیخ -شماره مزار:2
فارس - لامرد
بسم الله الرحمن الرحیم
زندگی نامه شهید غلامرضا حاجی زاده
پاسدار وظیفه ی شهید غلامرضا حاجی زاده .  در تاریخ  1346/9/10 متولد شد و محل شهادت او بانه است و تاریخ شهادت وی1366/2/24است . تقویم سال 1346 ولادت او را در خانواده ای مذهبی و زحمتکش ثبت کرده است .

سالهای شیرین کودکی را در محیط زیبای زادگاهش روستای کره موچی گذراند و در نوجوانی با شرکت در مراسم مذهبی سراچه ی دل را لبریز از عشق و ایمان کرد . تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پشت سر نهاد .و در سال دوم راهنمایی مدرسه را رها کرد .
در سالهای عشق پاسداری از مکتب او را به سپاه پاسداران کشاند و پس از طی دروه ی نظامی در شیراز راهی شلمچه شد . طی اقامت یازده ماهه اش در شلمچه با شجاعت پیشه گانی که قلبشان از لهیب آتش عشق شعله ور بود آشنا شد و گام در راه مجاهدان فی سبیل الله گذاشت .
پس از شلمچه راهی غرب (بانه) گردید و سرانجام بر اثر بمباران پادگان بانه دعوت حق را لبیک گفت . در سیمای نورانی اش مهری از ایمان و در چشمان پر فروغش نشان بصیرت دیده می شد . وجودش مهر و عطوفت بود و زادگاهش راز بود و کلام و نام مقدسش را در لوحه پیامبران نظاره کرد و چلچراغ سینه خاک گشت و رفت . خوش است فیض حضور و خوش است دولت وصل .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات