سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید خلخالی-سیدبابک

شهید سید بابک خلخالی

نام پدر: سیدناصر

تاریخ تولد: 1-5-1345 شمسی

محل تولد: اردبیل - خلخال 

پاسدار-مجرد

دیدبان

تاریخ شهادت : 23-11-1364 شمسی

محل شهادت : فاو -والفجر۸

گلزار شهدا: زاویه سادات 

اردبیل - خلخال

روز چهار شنبه ۲۳ بهمن ۶۴ بود در قلب اروندرود عملیات والفجر۸ به خاکریز خط مقدم رفت و موقعیت را گزارش داد با بی سیم از ایشان خواسته شد هر چه زود تر محل دیدبانی را ترک وعقب نشینی کند ،ولی ایشان همچنان به ثبت مواضع دشمن وگزارش آن به #توپخانه ادامه می داد تا اینکه با تیر مستقیم تانک دشمن در حوالی ساعت ۱۱ قبل از ظهر همان روز به طوری که نصف صورتش از بین رفته بود به دیدار معشوق شتافت.

 در اول اسفند پیکر شهید به روستای زاویه سادات منتقل و پس از تشییع پیکر آن عزیز با شکوه فراوان همرزمان با ۴ شهید دیگر با نماز #آیت_الله_یکتایی امام جمعه #خلخال در گلزار شهدای آن روستا در میان همسنگران خود به خاک سپرده شد .






شهید سید بابک خلخالی در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۴۵ در روستای زاویه سادات شهر خلخال متولد شد .نام پدرشهید سید ناصر می باشد .تعداد اعضای خانواده ی شهید ۹ نفر وشهید سومین فرزند خانواده بود .میزان تحصیلات شهید در مقطع متوسطه بود ورشته ایشان علوم انسانی بود .برادر شهید اظهار می دارد که در زمان تولد شهید هوا خیلی بارانی بود ووضعیت زندگی خانواده ی شهید در بعد اقتصادی واجتماعی بیش از تولد ودر زمان شهید با توجه به اینکه پدر شهید در آن زمان فرهنگی وکارمند بودند از نظر اقتصادی مشکل خاصی احساس نمی شد واز نظر اجتماعی با توجه به اینکه پدر بزرگ ایشان به عنوان بزرگ روستا وخاندان بودند جایگاه ویژه ای در بین روستائیان ومنطقه داشتند .خانواده ی شهید در دوران کودکی شهید محل زندگی خود را به دلیل انتقال پدر خانواده ی به تهران به ۴ سال به این شهر تغییر دادند.

شهید سید بابک خلخالی دوره ابتدائی را در یکی از مدارس شهرستان خلخال سپری کردند ووضعیت زندگی نسبتاً خوبی داشتند .روابط شهید در دوران کودکی با کودکان وهمبازی هایش بسیار صمیمی بود وشهید اوقات فراغت را به دلیل اینکه بچه ای پر جنب وجوش وشلوغ بود با بزرگترها سپری می کرد .برادر شهید می افزاید در دوره ی ۶ سالگی شهید به دلیل اینکه پدرشان فرهنگی بودند وایشان هنوز از نظر قانونی یک سال کم داشتند که به مدرسه بروند ومیسر نبود که او را در کلاس اول ثبت نام کنند ولی این حرفها او را قانع نمی کرد وشهید دفتر ومدادی تهیه کرده بود ودر اکثر روزها با پدرم به مدرسه می رفت . این دوران مصادف بود با ایام انقلاب ودر سن ۱۸ سالگی ایشان به عضویت سپاه در آمدند .شهید سید بابک خلخالی مقطع راهنمایی را در روستای زاویه سادات واقع در خلخال در سال ۱۳۵۷ شروع کرد ودر سال ۱۳۵۹ به اتمام رساند ومقطع دبیرستان را در مدرسه شهید بهشتی خلخالی شروع کرد اما متأسفانه نتوانست دوره ی دبیرستان را به پایان برساند.

ایشان در کلاس اول دبیرستان بدون اتمام سال تحصیلی به جبهه اعزام شده ودیگر ادامه ی تحصیل ندارند .برادرش می گوید : ازشروع انقلاب که ایشان ۱۱ سال سن داشتند احساس کردیم که رفتار وشخصیت او در حال تغییر وتحول است .با توجه به تشکیل انجمن های اسلامی در مدارس ومساجد ایشان در هر دو فعالیت مستمری داشتند ودر کنار آن فعالیتهای فرهنگی ومذهبی به ورزش نیز علاقه ی زیادی داشتند وعضو تیم های ورزشی فوتبال ووالیبال هم بودند .شهید با اعضای خانواده روابط خوب وحسنه ای داشتند وبه مادرش فوق العاده احترام می گذاشتند ودرکارهای خانه حتی در کار آشپزخانه هم به مادر وخواهران کمک می کردند .وهمچنین ایشان صله رحم را رعایت نموده وبه اکثر بستگان سرکشی می کردند .

با توجه به شروع جنگ وبا توجه به کمی سن خیلی اصرار می کردند که به جبهه روند وشهید شوند.وبالاخره در سن ۱۵ سالگی به جبهه رفتند ودر عملیات مسلم ابن عقیل شرکت نمودند .شهید سید بابک خلخالی از دوران دانش آموزی با دو نفر از هم روستائی ها دوست بودند که هر دوی آنها به عضویت سپاه در آمدند وهر دوی آنها نیز شهید شدند .شهید سید بابک خلخالی در هنگام روبه رو شدن با مشکلات به خدا توکل می کردند تا مشکل خود را حل نمایند .شهید زمانی که عضو سپاه شدند ودر مناطق جنگی حضور داشتند .هر لحظه آرزوی شهادت می نمودند .ودر دوره ی دانش آموزی هر موقع از وی می پرسیدند که می خواهی چه کاره شوی جواب می دادند که می خواهم خلبان بشوم .برادر شهید درباره علت رفتن شهید به جبهه می گوید :با توجه به اینکه بنده بزرگتر از وی بودم وقبل از او به سپاه آمده بودم ودر جبهه ها حضور داشتم .این امر تأثیر به سزایی در وجود او داشته واز طرفی دیگر احساسات درونی او ایشان را به این وادی سوق داد .شهید مدتی را در جبهه به عنوان دیدبان مشغول خدمت بودند ودر پشت جبهه «سپاه» به عنوان مسئول مرکز پیام سپاه بودند .سرانجام شهید سید بابک خلخالی در تاریخ بیست و سوم بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در منطقه فاو بر اثر اصابت ترکش توپ به درجه رفیع شهادت رسید .توصیه ها وبیانات ایشان بیشتر به خواهرانش بوده وکراراً آنها را به حفظ متانت وحجاب توصیه می نمودند .



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات