سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید زارع-مهرزاد

شهید مهرزاد زارع

نام پدر: موسی الرضا

تاریخ تولد: 19-9-1345 شمسی

محل تولد: مرودشت

بسیجی مجرد

دیدبان

تاریخ شهادت : 19-10-1365 شمسی

محل شهادت : شلمچه - پدافندی

 شماره مزار:245 

 گلزار شهدا:مرودشت 

فارس

توپخانه لشگر 19 فجر











یاد شهدای کربلای ۴ و ۵🌸

🌷روز اعزام بود. مادر مهرزاد پیش من امد و گفت:مهرزاد غیبش زده, می ترسم رفته باشه برا اعزام.
گفتم: اون راهشو انتخاب کرده.تیر از کمان رها شده است. بهتره با اغوش باز و رضایت راهی اش کنید.
با هم رفتیم محل اعزام.مهرزاد را پیدا کردم, گوشه ای پنهان شده بود. گفتم بیا بیرون مادرت برا خداحافظی اومد. تا زمانی که به سن سربازی رسید بسیجی بود. دو سال خدمتش هم که تمام شد باز شد بسیجی...

🌷قبل از کربلای ۵ بود. برای عملیات اماده می شدیم, مهرزاد خیلی از خاطرات دوران سربازی اش می گفت. از حرف هایش فهمیدم عاشق شهادت است.گفتم تو اگر شهید بشو بودی تو دو سال خدمتت شهید شده بودی. خندید و گفت:من خودم نخواستم در سربازی شهید شوم, تا نگویند به اجبار به جبهه رفت و کشته شد!
یکی دو روز بعد کسانی که دیده بانی بلد بودند را فراخوان دادند. مهرزاد هم دیده بان بود.وقتی ساکش را می بست و می رفت مطمئن بودم اخرین  دیدار است!

🌷دیده بان ها سه گروه شده بودند. من گروه اول بودم.مهرزاد گروه دوم. مهرزاد پیش من امد و گفت جایت را با من عوض کن.

با تندی گفتم نه!

دیدم اشک از چشمانش جاری شد. دلم سوخت گفتم تو برو...

شب اول کربلای ۵ بود که راهی شد. صبح همه دیده بان ها برگشتند جز مهرزاد. سراغش را گرفتم, گفتند شهید شد!!!

هدیه به شهید مهرزاد زارع صلوات,,شهدای فارس

نویسنده:مجید ایزدی

🌸🌿🌺🍃🌺🌿🌸



بسم الله الرحمن الرحیم
یا ایتهاالنفس المطمأنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی
«سوره فجر آیه30»
اشهدان لااله الا الله اشهدان محمدارسول الله اشهدان علیا امیر المؤمنین ولی الله
یارب ستایش توبرای حقیر ممکن نیست مگر اینکه به لطف وکرمت قدرت آنرا به من عنایت کنی.
یارب همه مقربانت درراه رسیدن به تواز هم سبقت میگیرند برخی با انفاق مالی، برخی زبانی وبرخی عملی نیزجانی حقیربرای انفاق جز این جان ناقابل چیزی ندارم که به درگاهت تقدیم کنم اگرقبول کنی.

پروردگارا:توخود گواهی که هرچه ازدلم برآیدبرقلم جاری می گرددکه برای تذکروسفارش است باشد که بفرمانت درجهت امر به معروف ونهی ازمنکر عمل کرده باشم وان شاءالله که بردلها بنشیند.
•حال که بعد از سپری شدن مقداری ازعمرم توانستم قدم بردارم وبه سوی میعادگاه عاشقان الله هجرت کنم ودرجهت یاری به خدا قدمی بردارم ودین خود را دررابطه با شهیدان واسلام وانقلاب ومردم را ادا کنم خدای را شکر می کنم وخیلی خشنودم ازاین امر الهی.

عزیزان:بیایید با خدا آشتی کنید که مبادا دیر شودمباداعمربه پایان رسد که دیگر درقیامت پشیمانی ثمری ندارد.خودرا دردنیا هرچه می توانید سختی دهید که بقول حضرت علی(ع)سختی ها شخص را به بهشت می رساند.

پس بنده واقعی خدا باشید که رضای خدا دربندگی است باید حرکت کنید خودراازبندهای دنیوی رها کنید که باید حرکت کرد حرکت برای خدا وبفرمان خداتااگر لیاقت داشته باشیم به مقام قرب الهی برسیم.

عبد وبنده باشید که خداوند انسان رابرای عبادت آفریده ولی هیهات که همگی ما فرع راهمان رسیدن به وضعیت بدن است رااسوه قرارداده ایم .به اصل عبودیت .عبادت چندان که باید توجه نمی کنیم.برهمه ماست که وظیفه سنگینی راکه صدها هزار شهید ومعلول بردوش ما گذشته اند که همانا حفظ جمهوری اسلامی است تاسرحد شهادت وتا آخرین قطره های خون حافظ ونگهبان صادق باشیم ودرتمامی لحظه امام رافراموش نکنید که به ما خط داد وبه لطف خدای متعال ماراهدایت کرد.

درآخر ازتمامی کسانیکه به نحوی دینی ازآنها بگردن دارم ملتمسانه می خواهم که مرا ببخشند وبرایم دعای خیرکنند(خصوصا پدرومادر عزیزم وبرادران وخواهرانم)شاید درپیشگاه خدای مهربان موثرواقع شود انشاءالله

 ما هرچه داریم از امام حسین(ع)است خواهران وبرادرانم شمارابه امرمعروف ونهی ازمنکرسفارش می کنم باشد که خداازشماراضی باشد ازهمگی اقوام ودوستان می خواهم که حلالم کنید.

ای مردم ای که ازمقاومتتان تمامی باطلها روبه فنامی باشدشما که از همه چیزخودگذشتیدوفرزندان خودراباخوشحالی روانه صحنه های نبردکردیدحال نیز چون قبلا درتمامی صحنه ها حضورفعال داشته باشیدوبکوشیدکه امام تنهانماند ووحدتتان راهم حفظ کنید.
خرم آنروزکزاین منزل ویران بروم - راحت جان طلبم وزپی جانان برم
دلم ازوحشت زندان سکندری گرفت - رخت بربندم وتاملک سلیمان بروم
خدایاخدایاتا انقلاب مهدی حتی کنارمهدی خمینی رانگهدار
منتظری نسوه محافظت بفرما
رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما
ماصلح تحمیلی راپذیرانخواهیم شد بگذارسرهایمان برسرهمان پیمانی که حسین(ع)بست برسرنیزها خودنمائی کند(تاشاهدذلت خویش نباشیم)
به امیدپیروزی نهائی رزمندگان اسلام
جنگ جنگ تارفع فتنه درجهان
بنده حقیرگنهکارمهرزادزارع 3/2/65
"والسلام علی من تبع الهدی"

منبع:#شهدای_فارس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات