شهید رجبعلی شجاعی
نام پدر: عباس
تاریخ تولد: 10-3-1326 شمسی
محل تولد: خراسان جنوبی - طبس
بسیجی-مهندسی
تاریخ شهادت : 30-9-1365 شمسی
محل شهادت : ابادان
گلزار شهدا: دشتغران 
خراسان جنوبی - طبس

زندگی نامه

زیباترین هنرها ، مرگ شهیدی است که در برابر اراده ی شیطانی متجاوزین زورگو سینه سپر می سازد و از ایثار بزرگترین سرمایه خویش دریغ نمی ورزد.

شهید رجبعلی شجاعی در سال ۱۳۲۶ در خانواده ای کم در آمد و زحمتکش در روستای دشتغران طبس دیده به عالم هستی گشود، دوران کودکی را در همان محل تولّد سپری کرد و تحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داد اما به علّت ضعف مالی و مشکلات فراوان موفّق به ادامه ی تحصیل نشد و جهت امرار معاش به کارگری در کوره های آجر پزی مشغول گردید، به دلیل از دست دادن یک چشم خود، از سربازی معاف شد. او در حادثه زلزله ی سال ( ۱۳۵۷) سه فرزند خود را از دست داد، رجبعلی انسان با تقوایی بود و به نماز اهمیّت می داد. در راهپیمایی ها علیه رژیم شاه شرکت می کرد. با شکوفا شدن انقلاب اسلامی و فعّال شدن بسیج به فعّالیت در این نهاد پرداخت و بنا بر وظیفه و به فرمان امام راحل راهی جبهه های نور گردید.

شهید شجاعی با کوله بار عشق و حماسه بر دوش ، از عرصه ی کار به میدان پیکار شتافت تا زورق سعادت را در امواج خروشان خون خویش به ساحل براند.

او در جبهه در رسته ی مهندسی رزمی در تیپ ۶۱ محرم خدمت می کرد سرانجام پس از مدتی نبرد با جنود شیطان درمنطقه آبادان در تاریخ ۳۰/۹/۶۵ بر اثر بمباران هوایی هواپیماهای دشمن به فیض عظیم شهادت نائل آمد ، شهید شجاعی برای حراست از درفش آئین علوی ، جان بر کف و دلیر ، در خون گرم خود شناور گردید تا فردا در پیشگاه خدا سر بلند باشد.

سوگند یاد می کنیم که همچون شهید شجاعی از انقلاب و ایمانمان، از میهن و آرمانمان ، با تمام بود و نبود وجود خود، با تمام تار و پود خود به دفاع بر خیزیم و از آنها حراست کنیم.

سوگند یاد می کنیم تا زنده ایم از مرگ و به خون تپیدن نهراسیم از آن شهید عزیز یک پسر و دو دختر با یادگار مانده است.

پیکر پاک این شهید در تاریخ ۹/۱۰/۶۵ پس از تشییع بر دوش امت همیشه در صحنه در روستای دشتغران به خاک سپرده شد.