شهید محمدحسین شیخی زادهx

نام پدر: رمضان

تاریخ تولد:16-9-1335شمسی

محل تولد: خراسان جنوبی-فردوس

پاسدار-معاون پشتیبانی

تاریخ شهادت:4-6-1365شمسی

محل شهادت: مهران

گلزارشهدا: فردوس

خراسان جنوبی

 



خاطرات:

خاطره اول
در این اواخر نزدیک اذان صبح خواب دیدم که محمد حسین با لباس سفید و خندان آمده است مقداری درد و دل کردم و متوجه بودم که ایشان شهید شده گفتم چگونه می گذرانی؟ گفت: خوب آزاد هستم و نگرانی ندارم گفتم: مرا با خودت ببر گفت: نمی شود اجازه ندارم و خداحافظی کرد و رفت.
راوی: محمد علی مرادی

خاطره دوم
در زمانی که متصدی لجستیک فرد دیگری بود من ماشین چپ کرده بودم و آن مسئول او از من خسارت نگرفت اما وقتی ایشان مسئولیت لجستیک را بعهده گرفتند با توجه به این که پسر خاله و داماد ایشان بودم مرا پای میز حساب آورد و خسارت وارد شده به بیت المال از من گرفت.
راوی: غلامحسین مرادنیا

خاطره سوم
نیمه شعبان سالی که انقلاب شروع شده بود به دلیل کشته شدن تعدادی از مردم توسط رژیم شاه، امام دستور داده بود که جشن نیمه شعبان برگزار نشود اما در علامیه فردوس توسط سخن ور روحانی نماد مزدور این جشن برگزار شد که ما به اتفاق محمد حسین و چند نفر دیگر آن جشن با قطع برق به هم زدیم و توسط ساواک دستگیر شدیم و در دادگاه اتهام به ما وارد کردند که عبارت بود از : ۱-حمله به نوامیس مردم ۲-توهین به خاندان پهلوی و شهربانو ۳-قطع ارتباط تلفن و برق اسلامیه ۴- تشکیل مجالس غفیانه و دعوت از روحانیت مبارز ۵-پخش اسرار برنامه های شاه و در میان ما محمد حسین از روحیه بسیار خوب برخوردار بود.
راوی: محمد رضا مدبر

خاطره چهارم
بنا به دستور امام قرار بود جشن نیمه شعبان در زمان رژیم پهلوی به علت حوادث ناگوار قم و تبریز برگزار نشود که ((سخن ور)) روحانی نماد معروف مزدور دستور داد که جشن برگزار شود که چند تن به اتفاق محمد حسین به مخالفت برخاسته بودن و جلسه جشن را به هم زدن و با قطع برق مبدا توسط ماموران رژیم شاناسایی میشود بعد از دستگیر شبانه آنها را به زندان وکیل آباد مشهد اعزامشان میکنند و به مدت ۳۰ روز زندانی بودند ابتدا که متوجه شدیم مقداری غذا جهت ایشان پخته و به زندان بردم که با مخالفان مامورین مواجعه شدم و محمد حسین و همراهان را به صورت چشم بسته به مشهد انتقال میدهند و در مدت زندان ممنوع ملاقات بود و در همین زمان در زندان با شهید هاشمی نژاد آشنا شده بود که مرحله و بعد آزادی از زندان و فعالیت سیاسی را آغاز کرد.
راوی: فاطمه یعقوب زاده

شهید محمدحسین شیخی زاده