سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید صادقی قلعه شاهی-مجید

شهیدمجید صادقی قلعه شاهی

نام پدر: محمدعلی

تاریخ تولد: 2-5-1348 شمسی

محل تولد: اصفهان -نجف آباد-گلدشت

سرباز-مجرد

دیدبان

تاریخ شهادت : 17-11-1366 شمسی

محل شهادت : فاو  - پدافندی

گلزار شهدا: قلعه سفید 1

 اصفهان - نجف آباد

توپخانه لشگر8نجف


زندگی نامه

در دو سالگی که اصول و فروع دین را برای بزرگترها می‌خواند همه به هوش و استعداد او پی بردند. تعریف می‌کنند وقتی در کلاس قرآن بازیگوشی می‌کرد و معلم او را برای خواندن قرآن صدا زد، مجید با صوت زیبایش قرآن را عالی خواند. معلم که رضایت از چهره‌اش نمودار بود به او گفت: نمره‌ی تو بیست است ولی می‌خواهم نمره‌ات را کم بدهم. مجید در جواب گفت: " شما اختیار داری، ولی من برای نمره قرآن نمی‌خوانم." معلوم شد که مجید معنویت را درک می‌کند.
برادرش که کوچکتر از مجید بود، می‌گوید: ما در یک اتاق می‌خوابیدیم او نیمه شب بیدار می‌شد و نماز شب می‌خواند. این کارها از او که وقتی غیبت می‌شنید چهره‌اش دگرگون می‌شد، بعید به‌نظر نمی‌رسید. در کشاورزی به گُل و بوته بسیار علاقه‌مند بود و در پرورش آن‌ها تلاش‌ می‌نمود. عضو بسیج که شد موقع آموزش به‌خاطر این‌که سن او کم بود، شناسنامه‌ی خود را دستکاری کرد و به عنوان سرباز بسیجی برای جبهه 45 روز آموزش دید و عازم شد. در توپخانه لشکر8 نجف‌اشرف برای دیده‌بانی مشغول فعالیت شد؛ اما هر 45 روز یک بار برای دیدن پدر و مادرش به خانه می‌آمد.
در آخرین مرتبه‌ای که می‌خواست به جبهه‌ها برود، مادرش پلاکی را در گردن او دید. از او پرسید چیست؟ مجید در جواب گفت: " این کلید بهشت است."
مدتی در فاو دیده‌‌بان بود و بالاخره در ظهر روز 17/11/66 به ا‌تفاق دوست و هم خدمتی‌اش محمدرضا بهرامی به‌طرف نمازخانه می‌رفتند که خمپاره‌ای در نزدیکی آن‌ها به زمین خورد و در اثر اصابت ترکش‌های آن، هر دو به شهادت رسیدند.
وصیت نامه شهید مجید صادقی
به نام آنکس که جانم در اختیار اوست و کون و مکان را صاحب است . باخواست او هر چه باشد بود می شود و نبودن هرچیز هم دست اوست , اوست خدای یکتا که اجل هرکس در دست اوست و ظرف عمر انسان لبریز نشود از این دنیا نمی رود , چه والاست انسان برای او از این دنیا برود و چه والاتر است که آدمی در ستیز لقاء الله بپیوندد . یا الله چه شیرین است شهادت و چه دلپذیر است همنشینی با اولیاء خدا .
یا ایهاالذین آمنوا اطیعوالله واطیعوالرسول و اولی الامرمنکم .
ای خدا این آرزوی شیرین را بر دل من مگذار و توفیق شهادت را نصیبم کن . یاالله من دوست دارم زیارت      حسین (ع) را ولی دوست تر دارم همنشینی با حسین (ع) و شناخت او را . خدایا دوست دارم  قلب پرخون       زهرا (س) از من راضی باشد و مشتاقم فرزند زهرا (س) حضرت مهدی موعود (عج) من را به سربازی خودش قبول کند و سر و جانم را فدایش کنم .
یا الله از درون من آگاهی و می دانی که مقصود من از آمدن به رزمگاه علیه شیاطین روی زمین تنها جلب رضایت توست و همانطور که خودت  در قرآن فرمودی ما موظف به اطاعت از تو و رسول تو و برگزیدگان تو هستیم . یارب تو می دانی که در حال حاضر حجت روی زمین مهدی موعود (عج) است و به خاطر اینکه او غایب است ما موظف به اطاعت از نائب او یعنی ولی فقیه زمان هستیم و در این مقطع من رهبری و ولی فقیهی بالاتر از امام خمینی سراغ ندارم و از این جهت وظیفه دارم به کلامش احترام بگذاریم و حرفش را روی چشم گذاشته و اطاعت کنیم خدایا تو شاهدی که هل من ناصر ینصرنی امام عزیزم بلند است و از ما مهمتر ترجیح داد ماهم باید از او فرمانبرداری کنیم و من هم برای دفاع از اسلام به اینجا آمده و جان من ارزشی ندارد که در راه اسلام فدا شود پس ای پدر و مادر عزیز برای فدا شدن من نالان نباشید که این مقامی والاست که نصیب من شده است و اگر دوستم دارید برایم قرآن بخوانید. و از خدا برایم درخواست آمرزش کنید و بدانید که من به یاد شما و زحمات فراوانی که برایم کشیده اید هستم و مرا حلال کنید . مادرم همچون زینب کبری سلام الله علیها محکم و استوار باش , خواهرانم حجاب اسلامی را رعایت کنید و فرزندانتان را با موازین اسلامی پرورش دهید , برادرانم بسیج و جبهه ها را پر کنید خوب درس بخوانید و آینده سازان این مملکت باشید و نمازهای جمعه را پرکنید .
امت شهید پرور همانطور که می دانید ما همان وظیفه ای را که اولین پاسدار اسلام , حضرت حسین بن علی (ع) برایمان تعیین کرده است در راه پاسداری از اسلام برای خود تعیین کرده ایم . حسین در برابر ظالمان زمانه ایستاد ما هم باید بایستیم . حسین (ع) دست ذلت به یزیدیان نداد ماهم نباید بدهیم . حسین (ع) با صدام زمانه اش سازش نکرد ما هم نباید سازش کنیم . حسین (ع) از خون خود و جوانان و اصحاب و خویشانش گذشت ما هم برای ادامه راه خونین حسین (ع) باید از خود و عزیزان خود سرمایه گذاری کنیم و زیر لوای حسین (ع) که امروز بدست روح الله برافراشته شده است به مبارزه و پیکار با فتنه انگیز ادامه دهیم تا انشاء الله با این پاسداری به            احدی الحسین دست یابیم و در هر صورت پیروزی از آن ماست در ضمن ای امت شهیدپرور مراحلال کنید من وظیفه ام را آنطور که باید عمل نکردم از خدا غفران و مغفرت برایم طلب کنید .
اما ای دوستان و عزیزان و ای کسانی که حرفهای مرا می خوانید دلم می خواهد برایم یک حمد و سوره بخوانید و وصیتی که دارم این است که در هیچ زمان امام عزیزمان را تنها نگذارید و پشتیبان و همراهش باشید به حرفهایش گوش کنید و مطیع او باشید و از شخصیتهای مملکتی کشور دفاع کنید و به حرف توطئه گران و شایعه پراکنان گوش ندهید به امید پیروزی اسلام بر کفر و طول عمر امام عزیزمان و مهم تر از همه تعجیل در فرج آقا           امام زمان (عج).
با دشمن او به لقاء الله بپیوندد . یا الله چه شیرین است شهادت و چه دلپذیر است همنشینی با اولیاء خدا .
یا ایهاالذین آمنوا اطیعوالله واطیعوالرسول و اولی الامرمنکم .
ای خدا این آرزوی شیرین را بر دل من مگذار و توفیق شهادت را نصیبم کن . یاالله من دوست دارم زیارت      حسین (ع) را ولی دوست تر دارم همنشینی با حسین (ع) و شناخت او را . خدایا دوست دارم  قلب پرخون       زهرا (س) از من راضی باشد و مشتاقم فرزند زهرا (س) حضرت مهدی موعود (عج) من را به سربازی خودش قبول کند و سر و جانم را فدایش کنم .
یا الله از درون من آگاهی و می دانی که مقصود من از آمدن به رزمگاه علیه شیاطین روی زمین تنها جلب رضایت توست و همانطور که خودت  در قرآن فرمودی ما موظف به اطاعت از تو و رسول تو و برگزیدگان تو هستیم . یارب تو می دانی که در حال حاضر حجت روی زمین مهدی موعود (عج) است و به خاطر اینکه او غایب است ما موظف به اطاعت از نائب او یعنی ولی فقیه زمان هستیم و در این مقطع من رهبری و ولی فقیهی بالاتر از امام خمینی سراغ ندارم و از این جهت وظیفه دارم به کلامش احترام بگذاریم و حرفش را روی چشم گذاشته و اطاعت کنیم خدایا تو شاهدی که هل من ناصر ینصرنی امام عزیزم بلند است و از ما مهمتر ترجیح داد ماهم باید از او فرمانبرداری کنیم و من هم برای دفاع از اسلام به اینجا آمده و جان من ارزشی ندارد که در راه اسلام فدا شود پس ای پدر و مادر عزیز برای فدا شدن من نالان نباشید که این مقامی والاست که نصیب من شده است و اگر دوستم دارید برایم قرآن بخوانید. و از خدا برایم درخواست آمرزش کنید و بدانید که من به یاد شما و زحمات فراوانی که برایم کشیده اید هستم و مرا حلال کنید . مادرم همچون زینب کبری سلام الله علیها محکم و استوار باش , خواهرانم حجاب اسلامی را رعایت کنید و فرزندانتان را با موازین اسلامی پرورش دهید , برادرانم بسیج و جبهه ها را پر کنید خوب درس بخوانید و آینده سازان این مملکت باشید و نمازهای جمعه را پرکنید .
امت شهید پرور همانطور که می دانید ما همان وظیفه ای را که اولین پاسدار اسلام , حضرت حسین بن علی (ع) برایمان تعیین کرده است در راه پاسداری از اسلام برای خود تعیین کرده ایم . حسین در برابر ظالمان زمانه ایستاد ما هم باید بایستیم . حسین (ع) دست ذلت به یزیدیان نداد ماهم نباید بدهیم . حسین (ع) با صدام زمانه اش سازش نکرد ما هم نباید سازش کنیم . حسین (ع) از خون خود و جوانان و اصحاب و خویشانش گذشت ما هم برای ادامه راه خونین حسین (ع) باید از خود و عزیزان خود سرمایه گذاری کنیم و زیر لوای حسین (ع) که امروز بدست روح الله برافراشته شده است به مبارزه و پیکار با فتنه انگیز ادامه دهیم تا انشاء الله با این پاسداری به            احدی الحسین دست یابیم و در هر صورت پیروزی از آن ماست در ضمن ای امت شهیدپرور مراحلال کنید من وظیفه ام را آنطور که باید عمل نکردم از خدا غفران و مغفرت برایم طلب کنید .
اما ای دوستان و عزیزان و ای کسانی که حرفهای مرا می خوانید دلم می خواهد برایم یک حمد و سوره بخوانید و وصیتی که دارم این است که در هیچ زمان امام عزیزمان را تنها نگذارید و پشتیبان و همراهش باشید به حرفهایش گوش کنید و مطیع او باشید و از شخصیتهای مملکتی کشور دفاع کنید و به حرف توطئه گران و شایعه پراکنان گوش ندهید به امید پیروزی اسلام بر کفر و طول عمر امام عزیزمان و مهم تر از همه تعجیل در فرج آقا           امام زمان (عج).

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات