سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید فلاح رجب دوست -غلامحسن

شهیدغلامحسن فلاح رجب دوست

نام پدر: کاس علی

تاریخ تولد: 1-1-1346 شمسی

محل تولد: گیلان - آستانه اشرفیه 

سرباز-مجرد

خدمه توپ

تاریخ شهادت : 19-6-1366 شمسی

محل شهادت : شلمچه -پدافندی

گلزار شهدا:سیاه کوچه 

گیلان - آستانه اشرفیه


بنام خدا

سرباز شهید غلامحسن فلاح رجب دوست در سال ۱۳۴۶ در خانواده مذهبی و متدین در روستای سیاهکوچه از توابع شهرستان آستانه اشرفیه دیده به جهان گشود. شهید غلامحسن تحصیلات ابتدائی خود را در روستای بازکیا گوراب سپری کرد و جهت ادامه تحصیلات در مقطع راهنمائی به شهرستان آستانه اشرفیه رفت و آمد می کرد. ولی عوامل مختلفی همچون کار کشاورزی زیاد و دوری راه باعث شده بطوریکه وی توجه زیادی به درس نکند به هر حال توانست در مدرسه شبانه تا مقطع دوم راهنمائی ادامه تحصیل دهد. با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج به عضویت پایگاه مقاومت روستای سیاهکوچه در آمد. شبها به نگهبانی و ایست بازرسی می پرداخت و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کرد و برای جذب جوانان هم سن و سال خود به همراه دوستان پرشور و انقلابی کتابخانه ای را در روستا احداث نمود. و زمانیکه خدمت مقدس سربازی فرا رسید شهید خود را آماده گذراندن این دورۀ مقدس کرد. دوران آموزشی را در لوشان گذراند و بعد به سنندج و شوشتر منتقل شد و بالاخره پس از چند ماه خدمت در عملیات کربلای ۵ در دریاچه ماهی بطور نامعلومی مفقود و پس از چند ماهی در تاریخ ۱۱/۶/۱۳۶۶ در حالیکه هنوز هم مفقود الجسد می باشد فقط چند تکه از لباس شهید را در گلزار شهدای محل زادگاهش بخاک سپردند.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد


نظرات (۱)

  • عبداله ربیعی
  • سلام، بنده اهل سیاهکوچه هستم. بنده خاطره ای که در ذهن دارم و ایشان را از نزدیک زیارت کردم مربوط به سال 66 که تنها 9 سالم بود. البته بگویم انگار در طی این سال ها خواب بودم و خود را مدیون این شهدای عزیز و خانواده محترمشان میدانم. احساسم این است که به این عزیزان و خانواده های شهدا ظلم کرده ام و هیچ کاری برای این عزیزان کردم. در کل لیاقت هم نداشتم. غرق گناه و هوی و هوس و دیگر هیچ و قیافه ای به ظاهر مسلمان و تظاهر به دینداری.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    سرداران آتش

    "گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







    طبقه بندی موضوعی
    آخرین مطالب
    آخرین نظرات