سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید قدیریان نجف آبادی-مصطفی

شهید مصطفی قدیریان نجف آبادیx

نام پدر: قربان علی

تاریخ تولد: 20-6-1345 شمسی

محل تولد: نجف اباد

بسیجی -مجرد

دیدبان

تاریخ شهادت : 12-1-1362 شمسی

محل شهادت :عین خوش-پدافندی 

گلزار شهدا:جنت الشهدا

اصفهان - نجف آباد

توپخانه لشگر8نجف




در ورزش استعداد خاصی داشت، در رشته‌های فوتبال و کشتی فعالیت می‌کرد، در کشتی به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده بود. مصطفی قبل از رسیدن به سن بلوغ به‌نماز اهمیت می‌داد. تا مقطع راهنمایی که خواند، بنابر احساس مسئولیت در قبال خانواده، ترک تحصیل نمود و در امور کشاورزی و دامداری به‌ پدرش کمک می‌کرد
هنوز شانزده بهار از عمرش نگذشته بود که داوطلبانه به عضویت بسیج درآمد تا به جبهه برود. هنگام عزیمت به جبهه به همه سفارش می‌کرد که " پیرو خط امام باشید و سخنان ایشان را گوش دهید و عمل کنید و از کسانی که حرف و عمل‌شان یکی است پیروی کنید و آنان را یاری کنید، از نفاق دوری کنید به مبارزه علیه دشمن ادامه دهید تا هیچ‌کس دیگری به فکر حمله به کشور اسلامی ایران نیفتد. همیشه در زندگی به فقرا کمک کنید و نگذارید به آن‌ها سخت بگذرد و هر کمکی که در دنیا کردید، بدانید که روز قیامت به کار می‌آید. کاری کنید که اسلام همیشه زنده بماند و راه حضرت اباعبدالله‌حسین(ع) را ادامه دهید تا رستگار شوید.
دی‌ماه سال1361، در یک دوره آموزش نظامی شرکت نمود و به لشکر8 نجف‌اشرف اعزام شد و به واحد دیده‌بانی معرفی گردید، پس از یک دوره کوتاه تخصصی دیده‌بانی را فرا گرفت. با توجه به این‌که آن روزها لشکر خط پدافندی و یا یک منطقه مانوری نداشت و نیاز بود که دیده‌بان‌ها به صورت عملی کار کنند که تجارب مورد نیاز را به دست آورند و با آمادگی بالا در عملیات‌ها حضور یابند، پس از هماهنگی با توپخانه‌ی ارتش به اتفاق دو نفر دیگر از برادران در خط پدافندی روبه‌روی شهر زیبدات عراق(عین‌خوش) مستقر شدند و شروع به کار نمودند. پس از چند روز عراق موقعیت دیدگاه آ‌ن‌ها را شناسایی و با خمپاره آن‌ها را مورد هدف قرار داد که مصطفی همراه با  مرتضی امینی به شهادت رسیدند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات