سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید کردزنگنه-حبیب الله
شهید حبیب الله کردزنگنه
نام پدر: اسدالله
تاریخ تولد: 10-9-1344 شمسی
محل تولد: خوزستان - رامهرمز 
سرباز-مجرد
تاریخ شهادت : 24-10-1365 شمسی
محل شهادت : شلمچه -کربلای5
گلزار شهدا:بهشت فاطمه 
خوزستان - هفتگل

یاد پاسدار شهید «حبیب الله کرد زنگنه»
من پرستویم و از عشق پرم شعله ور است
شهید «حبیب الله کردزنگنه»، چهاردهم آذرماه سال 1344 در یک خانواده مؤمن و اهل دیانت در شهرستان هفتگل چشم به جهان گشود.از همان اوان نوجوانی به همراه پدر که از مؤمنان مسجدجامع بود نماز را به جماعت اقامه می کرد و با نماز انس و الفت زیادی پیدا کرد. در پی تماس با اهل ایمان در مسجدجامع روحیات مذهبی و دینی در او رشد کرد و به همین خاطر هم همیشه دوستان و هم سالان خود را دعوت به نماز خواندن و تشویق به مسجد رفتن می کرد.
از خصوصیات بارز آن شهید والامقام این بود که اصلا اهل ریاکاری و تظاهر نبود و بسیار راستگو و باصداقت بود.
در زمان مبارزات حبیب الله به همراه اعضاء خانواده خود در راهپیمائی هایی که در هفتگل صورت می گرفت شرکت می کرد.
با آغاز جنگ تحمیلی با شور و اشتیاق وصف ناپذیری به ندای رهبر خود لبیک گفت و راهی جبهه های حق علیه باطل شد و از همان اوایل جنگ به جمع سبزپوشان جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در طول جنگ مخلصانه از خود رشادتها نشان داد و بارها از ناحیه کمر، پا، سر و دیگر نقاط بدن مجروح شد.
در یکی از عملیاتهای مهم از پشت سر به شدت زخمی شد که آن عزیز را به تهران اعزام کردند و خانواده اش 15 روز از وی اطلاعی نداشتند و از طریق روزنامه متوجه شدند که فرزندشان در حالت کما در بیمارستان فیروزگر تهران بستری شده و قادر به تکلم نیست و شنوائی اش نیز از بین رفته  است.
پس از انتقال شهید به هفتگل و مرخص شدن از بیمارستان، مدتی در خانه بستری بود ولی به طور معجزه آسائی شفا یافت و برای شرکت در عملیات کربلای 5 مجددا عازم جبهه شد.سرانجام پاسدار شهید حبیب الله کردزنگنه در تاریخ 25/10/1365 در عملیات کربلای 5 و در منطقه شلمچه شهد گوارای شهادت را نوشید و روح بلندش به آسمان پرکشید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات