سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید کشاورز-مهدی
شهید مهدی کشاورز
نام پدر: فضل الله
تاریخ تولد: 7-12-1338 شمسی
محل تولد:اصفهان
پاسدار-مجرد
فرمانده دیدبانی
تاریخ شهادت : 11-12-1362 شمسی
محل شهادت : طلائیه
عملیات خیبر
 گلزارشهدا:گلستان شهدا 
اصفهان 
توپخانه لشگر14 امام حسین(ع)


شهید مهدی کشاورز، یکم مهر 1338، در شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود. پدرش فضل الله، خواروبار فروشی بود و مادرش عزت نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند. معلم بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. یازدهم اسفند 1362، در طلاییه بر اثر اصابت ترکش شهید شد. مزار او در گلستان شهدای زادگاهش واقع است.


http://bayanbox.ir/view/640180462826732405/image-2020-6-10-0-0-10-389-mk0.jpg








نوید شاهد اصفهان : شهید مهدی کشاورز در سال 1338 در اصفهان به دنیا آمد. دوران مدرسه را تا دیپلم با موفقیت ادامه داد. در عنفوان جوانی با گروه مبارزه با فرقه ضاله بهائیت آشنا شد و طی اعلامیه امام که «مبارزه با ظواهر طاغوت کارساز نیست و بایستی با آنها مبارزه کرد» مبارزه را شروع نمود و سپس، عازم خارج از کشور شد. مهدی در تظاهرات و پخش اعلامیه فعالیت های مستمری داشت.

با پیروزی انقلاب افراد معاند را به همراهی چند تن،از دانشگاه اصفهان بیرون راندند وبا شروع غائله کردستان به عنوان معلم پس از گذراندن دوره یک ماهه عازم این شهر شد.. هنگام مراجعه به کردستان مشکلات مردم را به مسئولین می رساند.



وی در طول مبارزات کردستان در منطقه بود و با استقرار قرار گاه رمضان ، هنوز فعال بود و پس از آن به لشکر مقدس امام حسین (ع) به عنوان تیم گشت و شناسایی و دیده بانی رفت و پس از رشادت های بسیار و شرکت در عملیاتهای مختلف و در کنار افرادی چون شهید خرازی، صیاد شیرازی، آقا باباگلی و آقابابایی سرانجام در سال 1362 در سن 24 سالگی در عملیات خیبر درمنطقه طلائیه با اصابت ترکش خمپاره و رگبار مسلسل دوشکا به خدمت مولایش حسین (ع) شتافت.


شهید مهدی کشاورز


فرزند فضل الله و عزّت، اول مهر 1338ش در محله پاچنار سیچان اصفهان در خانواده ای متدیّن به دنیا آمد. تحصیلاتش را تا مقطع دبیرستان ادامه داد. بنا به توصیه حجت الاسلام محمدرضا امین و الهی قمشه ای برای پرورش فکری و فراگیری مشی انقلابیون خارج از کشور در امتحانات دانشجویان اعزام به خارج شرکت کرد و در یکی از دانشگاه امریکا پذیرفته شد و حتی پاسپورت و ویزا گرفت.



در همین زمان افراد شاخصی از گروه مبارز مهدیون اصفهان به دست ساواک گرفتار شدند و به شهادت رسیدند و مابقی مخفی شدند که از جمله آنها منصور موحدیان بود. بنا به توصیه او مهدی کشاورز ورزشهای رزمی را فرا گرفت و یک تیم فوتبال تشکیل داد تا بتواند گروه را تعلیم دهد.



همچنین به توصیه موحدی از رفتن به امریکا منع شد.



 با شروع درگیریها در کردستان بنا به توصیه برخی از بزرگان برای خدمت به آنها به کسوت معلمی نائل شد و عازم کردستان شد و تا سال 1359ش همکاری تنگاتنگی با نیروهای مستقر در کردستان داشت.



 با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بواسطه گذراندن آموزشهای بدنی و تسلیحاتی در کردستان عازم جبهه جنوب شد و در لشکر14 امام حسین(ع) مشغول فعالیت شد و با شرکت در چندین عملیات شناسایی مورد توجه فرماندهان قرار گرفت و به پیشنهاد آنها و برادرش که در ارتش خدمت می کرد برای گذراندن دوره دیده بانی توپخانه به مرکز توپخانه و موشکها رفت و آموزش سطح عالی را گذراند و به عنوان نیروی زبده دیده بانی لشکر در واحدهای اطلاعات و عملیات و دیده بانی مشغول خدمت شد.



 وی در واحد دیده بانی به کار خود ادامه داد و در این قسمت مأموریتهای مهم و سرنوشت سازی را رقم زد.



بنا به دستور سپهبد صیاد شیرازی برادر مهدی عازم منطقه دارخوین شد تا منطقه عملیاتی فاو را شناسایی کند. وقتی به آنجا رفت، مهدی مخالفت کرد و برادرش با عصبانیت آنجا را ترک کرد و به اصفهان رفت تا راه حلی برای موضوع پیدا کند. پس از 3 ماه امیر سپهبد صیاد شیرازی را ملاقات کرد و امیر از او تشکر می کند و می گوید تا کنون چنین گزارش جامعی را ندیده بودم.



 وی در عملیات والفجر2 شرکت داشت.



شهادت:



 سرانجام در منطقه طلائیه در عملیات خیبر در 11/12/1362 به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلستان شهدای اصفهان، قطعه فرمانده کل قوا، ردیف4، شماره30 به خاک سپرده شد.



فرازی از وصیت نامه :

  دوستان را سفارش میکنم به خواندن قرآن و عمل کردن به آن، تقوا را پیشه کنید و حجاب خود را رعایت کنید.

منبع: بنیاد شهید شهرستان منطقه یک


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات