سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید محمدی-سیدمجتبی
شهید سیدمجتبی محمدی
 نام پدر: سیدقاسم

تاریخ تولد: 4-4-1346 شمسی

محل تولد: مرکزی - خنداب 

بسیجی-مجرد

هدایت اتش

تاریخ شهادت : 18-11-1365 شمسی

محل شهادت : شلمچه -کربلای۵

گلزار شهدا:اناج 

 مرکزی - خنداب

زندگی نامه

روستای اناج محل تولد سیدمجتبی بود. دیپلمش را در شهر اراک گرفت و در دوره کاردانی دانشگاه صنعتی اصفهان قبول شد. در حین تحصیل بود که به جبهه اعزام شد و به توپخانه لشکر نجف‌اشرف رفت، باتوجه به دانش و استعدادی که داشت پس از گذراندن یک دوره کوتاه هدایت آتش، قبل از عملیات کربلای5 در آتشبار 105م.م مشغول خدمت شد.

توجه به واجبات، انگیزه و علاقه به خدمت، از صفات سید مجتبی بود. حدود یک ماه بعد از عملیات کربلای5، یک روز هنگامی که جهـت گرفتن وضـو از سنگر بیرون آمد بر اثر اصابت موشک‌های برد کوتاه عراق به همراه شهید قائمی ـ وی نیز دانشجو بود ـ به شهادت رسید.


سید مجتبی محمدی در سال 1346، در شهرستان خنداب به دنیا آمد. نه در خود شهرستان، که در روستایی کوچک و باصفا در حومۀ آن به نام «اناج». سید مجتبی، یک خواهر داشت و سه برادر. پدرش، سید قاسم، روزها عرق می‌ ریخت و کار می‌کرد تا نان حلال سر سفرۀ خانواده‌اش بگذارد. همین نان حلال بود که سید مجتبی را به پسری مؤمن و انقلابی تبدیل کرد.

دمدمۀ انقلاب، عشق به امام (ره) و آرمان‌هایی که با حرارت از آن‌ها سخن می‌گفت، در جان سید رسوخ کرده بود. شیفته و والۀ آن پیر خمینی بود و گوش به فرمانش داشت. برای همین، جنگ که شد و فرمان امام (ره) برای حضور در جبهه‌ها که رسید، سید مجتبی، تاب ماندن در شهر را نداشت. دیپلم ریاضی‌اش را که گرفته بود، آن‌قدر درس‌خوان و باهوش بود که در دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرفته شده بود. اما شوق جنگیدن و جهاد فی سبیل‌الله، او را از پای درس استاد، به سنگر جبهه‌ها کشاند تا درس‌های عمیق‌تری فرابگیرد.

در دهمین روز آذرماه سال 1365 به شلمچه اعزام شد.تنها دو ماه بعد، در هجدهم بهمن ماه 1365، در عملیات کربلای پنج، ترکش‌ها به شکم و پاهایش اصابت کردند. هر دو پایش قطع شد و به شهادت رسید.

وصیت‌نامه‌ای هم از او باقی نماند.

پیکر مطهرش را به زادگاهش، خنداب برگرداندند و در مزار شهدای آن شهرستان به خاک سپردند.


منبع : اداره هنری ، اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران  استان مرکزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات