سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید محمدطاهری-احمد
شهید احمد محمدطاهری
نام پدر: ابوالقاسم
تاریخ تولد: 1-1-1342 شمسی
محل تولد: مرکزی - خمین 
پاسدار وظیفه
مجرد
خدمه توپ
تاریخ شهادت : 10-12-1365 شمسی
محل شهادت : شلمچه-کربلای5
گلزار شهدا:ریحان سفلی 
مرکزی - خمین



شهید گرانقدر، احمد محمدطاهری شیرمردی دلیر از خطه شیرمردان استان مرکزی. مردی که چون چراغی روشن و فروزان در راه هدایت بشر درخشید و با تابش خود راه را برای نسل خود و نسل آینده روشن کرد. او در مسیر درست زندگی قرار گرفت و راهی را رفت که تنها برازنده مردان خدا بود. او در مسیر عاشقی گام برداشت و نشان داد که گاهی برای وصال معشوق باید از جان گذشت. او رفت و از خود نامی به جا گذاشت نامی به بلندآوازه‌ای یک قهرمان. قهرمانی ساده و بی‌آلایش که با قلب بزرگ و رئوفش راهی سرزمین عشق شد و به بالاترین درجه سعادت آدمی یعنی شهادت دست پیدا کرد. او در اولین روز از بهار زیبای سال 1342 هم‌زمان با رویش دوباره زندگی در روستای ریحان از توابع شهرستان خمین، دیده به جهان گشود. در کنار اعضای خانواده انجام فرایض دینی، محبت به اهل‌بیت اسلام() و عمل به احکام دین را آموخت و یاد گرفت تنها در مسیری قدم بردارد که رضایت خداوند در آن قرار دارد. او در سن هفت‌سالگی گام‌های کوچکش را به سمت دبستان برداشت و به مدرسه رفت. اما به دلیل وجود مشکلات تنها تا سال چهارم دبستان درس خواند و پس از آن ادامه تحصیل نداد. پس از فراغت از تحصیل در امور خانوادگی و انجام کارهای منزل یاری‌رسان خانواده شد و تلاش کرد تا به هر شکلی که می‌تواند گوشه‌ای از زحمات پدر و مادر را جبران کند. اخلاق خوب و رفتار نیکویش همیشه زبانزد همه دوستان و آشنایان بود و همین مسئله او را در نظر همه بسیار گرامی کرده بود. کم‌کم بهار جوانی از راه رسید و روزهای جدیدی را در زندگی خود تجربه می‌کرد. تا اینکه جنگ به ایران تحمیل شد و آرامش مردم را به یغما برد.

شهید احمد محمدطاهری چون دیگر غیورمردان این سرزمین به عنوان پاسدار وظیفه گروه توپخانه 15 خرداد به جبهه‌های نبرد نور علیه ظلمت شتافت و پس از مدتی خدمت به این مرز و بوم در دوازدهم اسفندماه سال 1365 در منطقه شلمچه طی عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.


قسمتی از وصیت نامه شهید :
 بر شما باد نماز و نمازهای جمعه و جماعت که با شکوه برگزار گردد. بر شما باد جهاد با اموال و انفس. از غیبت و تهمت و دروغ دوری کنید و بر شما باد امر به معروف و نهی از منکر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرداران آتش

"گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات