سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرداران آتش

یادواره شهدای توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام خوش آمدید
شهید بهروزقاضیانی-غلامحسین
شهید غلامحسین بهروزقاضیانی
نام پدر: رمضانعلی
تاریخ تولد: 1-3-1339 شمسی
محل تولد:اصفهان
پاسدار
متاهل
فرمانده آتشبار
تاریخ شهادت : 13-2-1365 شمسی
محل شهادت : فاو
عملیات والفجر8
گلزار شهدا: گلستان شهدا 
اصفهان
برادرش غلامرضا نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمده است















شهید غلامحسین بهروز - جانباز علیرضا بهروز قاضیانی


















وصیتنامه شهید غلامحسین بهروز  ( فاتح پیروزمند عملیات والفجر 8 )

   بسم الله الرحمن الرحیم

« یا ایها الذین امنوا ما لکم اذا قیل لکم انفروا فی سبیل الله اثاقلتم الی الارض ارضیتم بالحیوة الدنیا من الاخرة فما متاع الحیوة الدنیا فی الاخرة الا قلیل. الا تنفروا  یعذبکم عذابا"الیما و یستبدل قوما" غیرکم ولاتضروه شیئا و الله علی کل شی قدیر»

ای آنان که گرویده اید به خدا چیست شما را که چون به شما گفته می شود بیرون بروید و هجرت کنید در راه خدا سنگین می شوید بر زمین و حرکت نمی کنید. آیا راضی شده اید به زندگی دنیا و ترجیح می دهید آن را بر آخرت و بدانید زندگی دنیا در برابر آخرت اندکی بیش نیست و اگر بیرون نروید خداوند عذاب دردناکی برای شما می فرستد و به جای شما افراد دیگری را جایگزین می کند که به او زیان نمی رسد و خداوند بر همه چیز تواناست. ( سوره توبه - آیه 37)

 

شهادت می دهم که خداوند یکتا است و به جز او خدائی وجود ندارد و محمد (ص) فرستاده او و علی (ع) ولی اوست.

حیات و زندگی شما بسته به قصاص است.               رسول اکرم(ص)

هیهات من الذله                                                     امام حسین (ع)

شهادت فخر اولیاست.                                            امام خمینی

بارالها، پروردگارا، معبودا تو را شکر و سپاسی بی حد که بر من منت نهادی و توفیق حضور در بین سربازان اسلام و قرآن را عنایت فرمودی و این دنیای خاکی را در نظرم حقیر نموده . نفس سرکشم را خاموش کرده و عشق و محبت خودت و اولیاء و ائمه اطهارت را در دلم شعله ور ساختی.

با درود بی کران به سالار شهیدان و آزاد مرد جهان حسین ابن علی (ع) و فرزند سازش ناپذیرش بت شکن زمان و جانشین بر حق منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) خمینی عزیز و تمامی شهیدان اسلام از آغاز بعثت تا کنون. چند کلمه ای به عنوان وصیت نامه می نویسم:

امیدوارم این کلام از اعماق جان برخواسته مرا به گوش جان شنیده و در عمل ثابت کنید. می دانم عمری را به بطالت و بیهودگی سپری کرده و جز به خوردن و خوابیدن و دنیای خاکی به چیز دیگری نیندیشیدم و از هدف اصلی که آخرت و خداوند متعال بوده فاصله گرفتم ولی هم اکنون متوجه شدم که هستی فقط دنیا نیست بلکه دنیا مقدمه ای برای آخرت است و دریافتم که تنها ره سعادت: ایمان، جهاد، شهادت است و تا زمانیکه ظلم هست باید مبارزه علیه ظالم باشد و هرکسی که در مقابل ظلم سکوت کند انسان نیست بلکه یک حیوان بزدل و بی حیثیت است چرا که سید الشهداء (ع) می فرماید اگر دین ندارید لااقل در دنیا آزاده باشید و هرکس در هر زمان که اسلام در خطر است ساکت بماند و با جان و مال خود از اسلام دفاع نکند نه تنها مسلمان نیست بلکه یک کافر و خائن به اسلام است.

پس هستی خود را بر کف گرفته و به سوی خدا آمده ام. و ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان را لبیک گفته و تا آخرین قطره خون از اسلام عزیز دفاع خواهم کرد و تا ریشه ظلم و ظالم و منافقین و کفار را از بیخ و بن قطع نکنم از پای نمی شینم و اگر در این راه سعادت شهادت نصیبم شد مطمئنم که دیگر برادرانم در سراسر جهان راه خونینم را ادامه خواهند داد و زمینه ساز انقلاب مهدی (عج) خواهند بود.

از خواهران و برادرانی که فریب گروهک های منحرف را خورده اند می خواهم کمی فکر کنند و در مورد این گروهک ها مطالعه کنند تا سرچشمه این تفرقه افکنی ها و برادرکشی ها را در کاخ سفید و کرملین ببینند و توبه کنند از گذشته خود و به اسلام راستین که از خون حسین (ع) آبیاری شده و خون هزاران شهید پرورش دهنده نهال آن است ایمان آورده و سعادتمند در دنیا و آخرت شوند و بدانند که تنها خمینی و یاران باوفای او هستند که پیروان واقعی محمد (ص) و علی (ع) و آل اویند و این خطوط انحرافی که در جامعه درست شده است همه از دستگاه خط کشی آمریکا و شوروی و اسرائیل صادر شده اند.

و از امت شهیدپرور و قهرمان ایران می خواهم نگذارید خون شهیدان پایمال شود و اسلام و رهبران اسلام غریب و تنها بمانند. همچون کوفیان نباشید بلکه همانند 72 تن یار جانباز حسین (ع) تا پای جان وفادار به بیعت خود بوده و از تفرقه بپرهیزید تا انشاءالله بزودی راه کربلا و قدس عزیزمان باز شود و پرچم خونین اسلام بر فراز جهان هستی به اهتزاز درآید و خالصانه برای خداوند کار کنید که (یک جو صداقت بیرزد به خروارها زیرکی) و گمان نکنید که شهیدان از بین رفته اند زیرا جاودانی است که آزاد مردان تاریخ آن را انتخاب می کنند

و خواهرانم در تمام جهان این کلام زیبا را همیشه به خاطر داشته باشید که می گوید:

ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است         ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

پس بیایید به معنی واقعی کلمه زن شایسته باشید.

و شما ورزشکاران عزیز که مدتی در میان شما بوده ام بدانید قهرمان واقعی کسی است که بر نفس خود پیروز شود و بهترین عنوان جندالله است که به انسان لقب دهند و ارزشمندترین مبارزه نبرد حق علیه باطل است و بالاترین مقام شهادت است و با ارزش ترین مدال بهشت است که از دست خداوند اهداء می شود و شما مسئولین ، ورزش را هدف قرار ندهید زیرا که ورزش وسیله ای برای قوی ساختن روح و جسم است تا در راه اسلام عزیز به کار گرفته شود.

در پایان این توضیح واضحات را متذکر می شوم. سرانجام کار همگی انسان ها مرگ است بعضی در کودکی وعده ای در نوجوانی و جوانی و بعضی در پیری. خلاصه مرگ حتمی است و هیچکس زنده نمی ماند و همه به سوی خدا باز می گردند پس چه بهتر که از این بدن که امانت الهی است به طور صحیح استفاده کنیم و در خدمت خداوند باشیم و در راه او بمیریم تا در قیامت با دست پر در محضرش حاضر شویم که اگر غیر از این باشد سخت بازنده و بیچاره خواهیم بود.

وصیت نامه برای خانواده ام:

خانواده محترم و عزیزم که می دانم رنج ها و مشقت های فراوانی را برای من متحمل شده اید و از تمام هستی خودتان برای به ثمر رساندن میوه های باغ زندگانی گذشتید ولی در عوض من حق فرزندی را اداء نکردم.

امیدوارم مرا ببخشید حلالم کنید چرا که دیگر دستم از دنیا کوتاه شده و نمی توانم زحمات شما را جبران کنمو برایم دعا کنید تا با شهدای کربلا محشور شوم تا شاید بتوانم شما را شفاعت کنم و مبادا دلتان بسوزد که مرا از دست داده اید چرا که شما اجری عظیم و در پیشگاه خداوند متعال دارید

 مواظب باشید کلامی به زبان نیاورید که رضای خداوند در آن نیست و بدانید من در لحظه جان سپردن شادتر از شب عروسیم هستم و تیر دشمن بر تنم مانند شربت گوارائی است که در نهایت تشنگی می نوشم و زیباترین لحظه حیاتم وقتی است که در خون خود می غلطم و نام مبارک الله اکبر را بر زبان می آورم و آقا امام زمان (عج) مرا در آغوش می کشد و روحم از قفس تنگی که در بدنم است رها می شود و در ملکوت اعلاء به پرواز در می آید پس چه باک از شهادت که اینگونه زیباست؟!

پدر مهربان و زحمتکشم که شرمنده محاسن سفید شما هستم و چهره پر چروک و چشمان خسته شما مرا به یاد حبیب ابن مظاهر می دارد و شما مادر تنی و ناتنی که نزد من یکسانید نگاه معصومانه و پر مهر شما هیچگاه از نظرم محو نمی شود و دستهای ترک خورده و پینه بسته شما که از رنج و زحمت دنیا اینچنین شده همیشه قبله بوسه های خالصانه من خواهد بود

و برادران باوفایم که برای من همانند ابوالفضل حسین بودید و خواهران پاک و دلسوزم که یاد شما برای من امید و سخن شما برایم پیام ملائکه بود و شاگردان به حق زینب(س) هستید. می دانم برای شما برادر خوبی نبودم و هیچگاه حق برادری را برای شما اداء نکردم

و تو ای همسر باوفا و مهربانم که در این مدت کوتاه زندگی به جز هجران و بدقولی و زحمت چیز دیگری از من به یادگاری نداری می دانم همسر باوفا و خوبی برایت نبودم ولی بدان من با خدای خود عهد کرده بودم به سویش هجرت کنم از این رو فرصت نشد بیش از این با هم باشیم. امیدوارم در زندگی حضرت زینب (س) را سرمشق قرار داده و ایمان و استواری و مقاومت را فراموش نکنی.

مبادا از یتیم داری خسته شوی آنان که به یتیمان مهربانی می کنند نزد خداوند عزیز هستند. وقتی فرزندم بزرگتر شد به او بگویید که پدرش در راه خدا هجرت کرده و مثل حسین به شهادت رسیده و هدفش پیشبرد احکام مقدس اسلام و قرآن بوده و در مبارزه با ظلم به آرزویش که شهادت بوده رسیده است و باید افتخار کند که فرزند شهید است و پس از پدرش، پدری مهربان چون امام امت سرپرست اوست و دست خداوند بالای سرش. پس جای هیچگونه نگرانی نیست.

در پایان از قول من از کلیه بستگان و اقوام و دوستان و آشنایان حلالیت بطلبید و از درگاه خداوند برایم طلب مغفرت نمائید.

بنده حقیر همگی را به خدا می بخشم و از دست همه راضی هستم. انشاءالله

از خرج های اضافی در مراسم من خودداری نموده و بسیار ساده برگزار کنید.

"والسلام"

غلامحسین بهروز

65/1/24

سوم شعبان مصادف با تولد امام حسین (ع) و روز پاسدار

خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار

انشاءالله



شهید غلامرضا بهروز قاضیانی متولد 1342 در سال 1360 در عملیات چزابه و شهید غلامحسین بهروز قاضیانی متولد 1339 در عملیات فاو سال 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
رحمة الله علیهم اجمعین

نظرات (۱)

  • بهروز قاضیانی
  • سلام پسوند فامیلی شهید را در ابتدای صفحه اشتباه نوشتید ایشان غلامحسین بهروز قاضیانی هستند.

    پاسخ:
    سلام علیکم. لطفا در صورت در اختیار داشتن تصاویر جبهه و وصیتنامه شهید،به شماره 09369783246ارسال فرمایید.با تشکر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    سرداران آتش

    "گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند. امروز، ما چنین وظیفه‌ای داریم. البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمداللَّه حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان - قائم است. پس، ما وظایفی داریم."







    طبقه بندی موضوعی
    آخرین مطالب
    آخرین نظرات